Geschreven op 22 april 2018 door Bert Brontsema

Germanicus 1 - Zuidwolde 1 = 0-1 (0-0)

Terechte teamoverwinning Zuidwolde

Ondanks de magere resultaten van de laatste weken viel er een stijgende lijn in het veldspel van Zuidwolde te bespeuren. Het wachten was op een resultaat. Die viel uiteindelijk in het treffen tegen Germanicus. Met name in de 2e helft was er maar één ploeg, die aanspraak mocht maken op de overwinning en dat was Zuidwolde. Het enige verwijt dat de ploeg gemaakt kon worden was dat de terechte overwinning niet hoger uitviel. Daardoor bleef het nog lang onnodig spannend op sportpark de Pampert in Coevorden. De golden goal werd gemaakt door man of the match Martijn TAK Spijkerman. Het karaktervolle manusje van alles scoorde in de 65e minuut koelbloedig de 0-1 eindstand op het scorebord.

Weinig verheffende 1e helft - Timmer stopt strafschop

Het was beide ploegen aan te zien, dat men de laatste weken matig gepresteerd had. Met name Germanicus durfde na de 6 tegentreffers tegen Heerde weinig risico te nemen. Het zelfvertrouwen had kennelijk een behoorlijke knauw gekregen. Ook Zuidwolde speelde afwachtend. Lange tijd leek het in de 1e helft op een plichtmatige wedstrijd uit te draaien. Dat veranderde plotsklaps in de 38e minuut toen een Germanicus-aanvaller kennelijk in het strafschopgebied onderuit leek te worden gehaald. Vanaf de kant leek het overigens meer op een schwalbe, waarbij de aanvaller het been van doelman Timmer opzocht. De toegekende strafschop werd echter door Germanicus-speler Roelof van Dijk gemist. Doelman Jelmer Timmer lag in de goede hoek en zorgde door deze prima redding, dat er gerust werd met een 0-0 stand.

Tak Spijkerman scoort koelbloedig

De 2e helft werd vrijwel volledig gedomineerd door Zuidwolde. Een eerste waarschuwing voor Germanicus was er al in de 47e minuut via een doorbraak van Bas Hempen. Enkele minuten later kwam Zuidwolde goed weg toen een goede Germanicus-voorzet over doelman Jelmer Timmer zeilde en Leon Schoemaker miraculeus de bal nog tot corner kon verwerken. Zuidwolde kwam hier heel goed weg. Vervolgens kreeg Zuidwolde prima mogelijkheden via o.a. een kopbal van A-junior Joris de Roo (gestopt door doelman Vincent Beugelink). Stef Raben leek vervolgens te scoren, maar bleek hands gemaakt te hebben. Direct daarna leek Steven Berghuis de 0-1 op de pantoffel te hebben. Het was allemaal net niet. Kort daarop was het dan uiteindelijk toch raak. Op aangeven van Stef Raben brak Martijn Spijkerman over de linkerflank door en met een bekeken inzet verschalkte hij doelman Beugelink in de verre hoek (0-1).

Zuidwolde vergeet voorsprong uit te breiden

Germanicus leek vervolgens gebroken en kwam meerdere malen goed weg. Zo werd o.a. een treffer van Stef Raben afgekeurd vanwege offside. Menigeen twijfelde aan de juistheid van deze beslissing. Vervolgens troffen inzetten van Frans Capellen en Mathijs Steenbergen net geen doel. Doelman Jelmer Timmer hoefde alleen nog in de 83e minuut in actie te komen bij een inzet van Marco Cremer. In de slotminuten kreeg Zuidwolde nog goede mogelijkheden via Bas Hempen en Mathijs Steenbergen. Gescoord werd er niet en zo kon Zuidwolde belangrijke 3 punten aan haar puntentotaal toevoegen.

Opstelling Zuidwolde: Jelmer Timmer, Jerry Dekker, Stefan Liezen, Cedric Jansen, Steven Berghuis, Martijn Spijkerman (Tiemen Wegman), Mathijs Steenbergen, Leon Schoemaker, Bas Hempen, Stef Raben (Wessel Buning), Joris de Roo (Frans Capellen).

Man v.d. wedstrijd: Martijn TAK Spijkerman.

Afbeeldingen bij dit bericht