Geschreven op 09 november 2014 door Bert Brontsema

Bargeres 1 - Zuidwolde 1 = 0-0

Bloedeloos gelijkspel in Bargeres
Over deze wedstrijd valt heel weinig te zeggen. Bij beide teams ontbrak een basisprincipe, t.w. strijdlust. Het enigste hoogtepunt van de 1e helft was een voorbijrazende intercitytrein van “Emmen naar Nirgendwo”. Verder was het opvallend, dat het in de 1e helft – mede door de laagstaande zon – een wedstrijd was van donkerrood tegen rood. Tel daarbij op het donkerblauwe tenue van de scheidsrechter en de 1e helft was in zijn geheel “donker” getekend. Het was de wedstrijd van “de lamme tegen de blinde”. De één kon niet en de ander wilde niet.

Pa na een warming-up van 45 minuten kon het publiek zowaar een schot op doel noteren van Mathijs Steenbergen. De 2e helft waren er kennelijk wat frisse “lichten” ontstaan in deze wedstrijd. Ter afscheiding had de thuisspelende ploeg BARGERES – ter beter vermaak voor het publiek – maar hun lichtblauwe “uittenue” aangetrokken. De dienstdoende scheidsrechter – de heer Jansen – had zowaar een afscheidende geel/zwarttenue aangetrokken. Deze aanpassingen kwam het spel in de 2e helft ten goede. Er vielen voor beide goals kansrijke situaties te noteren. Gescoord werd er echter niet, zodat na 90 minuten er een bloedeloos 0-0 op het scorebord viel te noteren. Het is al meer dan 2 seizoenen geleden, dat Zuidwolde in een duel niet scoorde.

1e helft had schriftelijk afgedaan kunnen worden Beide elftallen bakten er weinig van in de 1e helft. Gelet op de stand in de competitie liet BARGERES tegenstander ZUIDWOLDE het spel maken. ZUIDWOLDE was echter niet bij machte om het de tegenstander lastig te maken. Het baltempo lag daarvoor ook veel te laag en daarnaast leed ZUIDWOLDE ook heel veel balverlies. Dit deed het zelfvertrouwen bepaald geen goed. De bal werd in de achterste linie veelvuldig breed naar elkaar toegespeeld. Aan beide zijden viel amper gevaar te bespeuren. De hoogtepunten in de 1e helft waren een kopbal van Peter Rahder – namens BARGERES – die in de 16e minuut net over het doel van doelman Jelle Verburg ging. Daarnaast in de 27e minuut een pegel van Gerald Kreuze uit een vrije trap van circa 35 meter, die rakelings naast ging. Kort voor rust kwam er wat meer bezieling in de wedstrijd en leek ZUIDWOLDE op voorsprong te komen bij een inzet van Mathijs Steenbergen. Hij strandde echter op doelman Melvin de Vroet. Kort voor rust viel Frans Capellen geblesseerd uit en werd vervangen door de overigens verdienstelijk spelende Anne Klein.

Meer strijdlust in de 2e helft
De verfrissende wijzigingen in de diverse tenues deed de beleving in de 2e helft goed. Kort na rust kreeg BARGERES-speler Gilles Kalter een dot van een kans, doch hij miste. Zuidwolde was kennelijk wakker geschrokken en kreeg kort daarop via een goede combinatie tussen Anne Klein en Wessel Buning in de 50e minuut een prima kans om te scoren. Deze inzet ging echter naast. Kort daarop werd slap verdedigen ZUIDWOLDE bijna fataal. Ook een kopbal van een BARGERES-speler ging na een vrije trap in de 55e minuut net naast de goal van doelman Jelle Verburg.

Goede assist Anne Klein
Zuidwolde kwam vervolgens beter in de wedstrijd. Zo werd in de 57e minuut Anne Klein over de rechterflank goed vrijgespeeld, waarna zijn goede voorzet door Mathijs Steenbergen “hoog in de bomen” werd geknald. Vervolgens kreeg Peter Nijboer in de 60e minuut een goede mogelijkheid om te scoren. Hij werd schuin voor de goal goed aangespeeld, maar een zwakke balaanname zorgde er voor dat dit geen treffer werd.. Vervolgens werd een kopbal van Anne Klein door doelman de Vroet goed gekeerd. Aan de andere kant kon een speler van BARGERES in de 64e minuut zomaar door defensie van ZUIDWOLDE heen lopen. ZUIDWOLDE had op dat moment het geluk, dat de voortzetting bij BARGERES ondermaats was. In de 67e minuut leek ZUIDWOLDE alsnog op voorsprong te komen. Andermaal werd Anne Klein in stelling gebracht, doch hij strandde op doelman de Vroet.

Wederzijds slotoffensief levert geen treffers op
Beide teams brachten de nodige wissels in het veld om alsnog een overwinning uit het vuur te slepen. BARGERES-speler Rik Zinnemers stuitte daarbij in de 72e minuut op de vuisten van Zuidwolde-doelman Jelle Verburg. Daarnaast had een kopbal van Wessel Buning in de 81e minuut een beter lot verdiend. Na een assist van Jari van de Water kon een schot van Gerald Kreuze door doelman de Vroet met enige moeite tot corner verwerkt worden. In de 88e minuut kreeg ZUIDWOLDE tot 2x toe een grote mogelijkheid om te scoren via inzetten van Ouren Nikkels en Wessel Buning. Een treffer leverde het niet op en zo eindigde deze wedstrijd op een bloedeloze 0-0.

Opstelling ZUIDWOLDE
Jelle Verburg, Tiemen Wegman, Martijn van Meurs, Ouren Nikkels , Steven Berghuis, Peter Nijboer (Jari van de Water), Mathijs Steenbergen, Leon Schoemaker, Frans Capellen (Anne Klein), Gerald Kreuze

Man van de wedstrijd: Anne Klein