Geschreven op 23 januari 2017 door Bert Brontsema

Beilen 1 - Zuidwolde 1 = 2-1 (1-1)

Nipt verlies in Meppelse vrieskou

Na 6 weken "winterstop" speelde Zuidwolde op zondag 22 januari 2017 op het speelveld van FC Meppel/MSC een oefenwedstrijd tegen 2e klasser Beilen. Voor beide teams was dit een nuttige wedstrijd welke uiteindelijk een 2-1 zege opleverde voor de Beilenaren. De eerste helft was Zuidwolde de bovenliggende partij en kwam in de 21e minuut ook verdiend op voorsprong door een fraaie treffer van Robin Steenbergen. Gaandeweg de wedstrijd nam Beilen het initiatief steeds meer over en kwam nog voor rust in de 35e minuut langszij. In de 2e helft werd er met name aan de zijde van Zuidwolde volop gewisseld en dit kwam het teamspel niet ten goede. Vroeg in de 2e helft kwamen de Beilenaren dan ook op een 2-1 voorsprong, hetgeen uiteindelijk ook de eindstand werd. IJs en wederdienende speelt zondag 29 januari a.s. weer haar 1e competitiewedstrijd in het jaar 2017, een uitwedstrijd tegen naaste concurrent TRINITAS uit BOYL.

Team Zuidwolde: Jarno Bruins Slot, Jelmer Timmer, Stefan Liezen, Mathijs Steenbergen, Martijn Spijkerman, Jerry Dekker, Mark v.d. Beld, Cedric Jansen,  Bastin Steenbergen, Koen Romme, Leon Schoemaker, Frans Capellen, Stef Raben, Robin Steenbergen en Wessel Buning.