Geschreven op 09 december 2018 door Bert Brontsema

Beilen 1 - Zuidwolde 1 = 3-1 (1-1)

Wedstrijd van de gemiste kansen - basisdebuut Chiel Dekker

Op beslissende momenten vergat Zuidwolde belangrijke situaties in haar voordeel te beslechten. Kort na de 0-1 in de 1e helft vergat Zuidwolde de 0-2 binnen te knikken. Kort voor rust - in blessuretijd - knikte Beilen-goalgetter Koen Hollemans de 1-1 binnen. Voor Zuidwolde een slecht moment om te gaan rusten. Het moet gezegd worden, dat Sjors van der Weide in het begin van de 2e helft met prima reddingen Zuidwolde lang in de wedstrijd hield. Desondanks had Martijn Spijkerman in de 64e minuut de 1-2 op de slof. Hij wachtte te lang, zodat Beilen-doelman Remco Vos een Zuidwoldiger-treffer kon voorkomen. In de 73e minuut kopte Bertus Wolters de 2-1 voor Beilen tegen de touwen. Vervolgens kreeg eerst Bas Hempen de mogelijkheid de gelijkmaker te scoren, maar de beste mogelijkheid voor de verdiende gelijkmaker was in de 83e minuut in een splitsecond voor Steven Berghuis, Bas Hempen en Stefan Liezen. Wonderbaarlijk verdween de bal echter niet in de goal. Zuidwolde bleef drukken, maar in blessuretijd scoorde Haryan Velthuis de voor Beilen bevrijdende 3-1.

Fraaie openingstreffer Joris de Roo

In de aanvangsfase van dit duel kregen beide teams enkele kleine kansen. Zuidwolde werd vooral gevaarlijk via de snelle spitsen Steven Berghuis en Joris de Roo. Beilen kreeg in die fase een beste mogelijkheid via Mark Hollemans, maar zijn harde inzet ging rakelings over. In de 24e minuut werd vanuit een corner via Bas Hempen een prima assist gegeven op Joris de Roo. Diens kopbal was doelman Remco Vos te machtig (0-1). Kort daarop leek de 0-2 te vallen toen een prima voorzet van Joris de Roo knap werd ingekopt door Steven Berghuis. Diens kopbal ging rakelings naast.

Gelijkmaker Koen Hollemans

Beilen zette vervolgens meer druk op de goal van Zuidwolde, zonder overigens echt gevaarlijk te worden. De ruststand leek dan ook op een 0-1 stand uit te draaien. Echter kort voor sluiting van de markt knikte Beilen-goalgetter Koen Hollemans de gelijkmaker binnen bij de 2e paal. Ruststand 1-1

Prima reddingen Sjors van der Weide

In het begin van de 2e helft trachtte Beilen de wedstrijd in haar voordeel te beslissen. De Beiler-voorwaartsen stuiten echter meerdere malen op de prima keepende Zuidwolde-doelman Sjors van der Weide. Hij voorkwam met uitstekende reflexen Beiler-treffers via inzetten van Rick Koops en Bertus Wolters. Echter in de 64e minuut counterde Zuidwolde razendsnel naar de goal van Beiler-doelman Remco Vos. Op aangeven van Steven Berghuis had Martijn Spijkerman de 1-2 op de pantoffel. Hij wachtte te lang, zodat doelman Remco Vos alsnog redding kon brengen.

Treffer Bertus Wolters

In de 73e minuut was het aan de andere kant van het veld wel raak. Met een bekeken kopbal verschalkte hij doelman Sjors van der Weide (2-1).  Kort daarop brak Bas Hempen over de linkerflank door maar zijn inzet ging rakelings naast. In de 83e minuut leek de gelijkmaker te vallen. Zuidwolde deed feitelijk alles goed, maar vergat een 100% kans in meerdere instanties binnen te schieten. Het missen van deze grote kans nekte Zuidwolde. In blessuretijd scoorde Haryan Velthuis de 3-1 voor Beilen. Zuidwolde deed zich deze wedstrijd zelf te kort.

Opstelling Zuidwolde; Sjors v.d. Weide, Mark v.d. Beld, Jerry Dekker, Cedric Jansen, Chiel Dekker, Bastin Steenbergen (Stefan Liezen), Martijn Spijkerman, Mathijs Steenbergen, Bas Hempen, Steven Berghuis, Joris de Roo (Wessel Buning).

Man v.d. wedstrijd: Sjors van der Weide