Geschreven op 04 september 2016 door Suzanne van Vliet

Beilen 2 - Zuidwolde 2 = 4-5 (4-1)

Zuidwolde stunt bij terugkeer in eerste klasse

Vandaag was de eerste competitiewedstrijd voor Zuidwolde 2 uit tegen Beilen. Beide teams zijn gepromoveerd en zullen dit jaar in de eerste klasse uitkomen. Helaas begon Beilen scherper aan de wedstrijd en kwam in de 3e min op 1-0 voorsprong. De 10e min nam Jarmo een corner die op prachtige wijze bij de 2e paal binnen draaide, 1-1. Beide teams trokken zich niets aan van de vele regen en kregen kansen over en weer. Beilen kreeg een vrije trap die recht in de handen van keeper Alex belandde.

Bas kopte bij een corner net naast, het bleef lang spannend. VVZ had een ingooi bij de middellijn maar Beilen veroverde de bal snel terug. Door goed druk houden van Mark op de keeper werd dit toch nog een corner. Deze werd mooi voorgegeven maar het bleef lastig voor het doel, deze werd uiteindelijk terug gelegd op Sander die de lat schampte. Een kans van Wessel en daarna nog een doelpunt van hem die werd afgekeurd wegens buitenspel.Er waren maar weinig kansen voor Beilen en Zuidwolde bleef maar druk zetten. Na weer een overtreding op Jarmo kreeg Beilen geel en een vrije trap die helaas bij de keeper belandde. Een van de weinige kansen voor Beilen ging tegen de lat en kwam terug in de handen van Alex. In de 28 min kreeg Beilen een vrije trap, 2-1. 40e min, Beilen kreeg de bal terug en door een foute verdediging 3-1.Er waren nog veel kansen voor rust, Zuidwolde bleef veel sterker maar toch kreeg Beilen in de 44e min een vrije trap die via geklungel in de verdediging scoorden waardoor er met 4-1 de rust werd in gegaan.

Na een aantal tactische wissels in de rust bleef Zuidwolde ook de 2e helft druk houden en gaven de moed niet op. Een vrije trap van Erwin belandde in de muur, Mark gaf voor op Silvano die net voorlangs schoot, er waren mogelijkheden genoeg en dit hadden de mannen zelf ook door. In de 2e helft stond de verdediging goed dicht en had Beilen nog amper mogelijkheden bij het doel van Zuidwolde te komen. 72e min ging Dani iedereen bij langs op links en knalde de bal in het kleine hoekje tussen de keeper en de paal, 4-2 en een mooi debuut in VVZ 2. Direct daarna kreeg Bas een vrije trap en maakte in de 73e min de 4-3. Zuidwolde zag de vele mogelijkheden en bleef maar doorgaan. In de 78e min gaf Mark een voorzet op Silvano en deze schoot de bal mooi binnen, 4-4. Met nog 10 minuten op de klok kreeg de verdediging het zwaar, maar Zuidwolde was vele malen sterker en zou deze terugkomst niet meer weg geven. Beilen kwam nog met 1 man op Alex af, maar deze maakte een super redding en voorkwam de voorsprong van Beilen. In de 86e min wist de verdediging de bal terug te veroveren en ging het team er goed voor staan. Mark ging op de keeper af maar deze stootte de bal weg, daardoor kwam die terecht bij Silvano die deze direct binnen knalde, 4-5! Een wedstrijd waarin Zuidwolde veel sterker was, en karakter toonde door na de rust te blijven voetballen en geloven dat alles nog mogelijk was. De eerste 3 punten voor dit seizoen zijn binnen, gefeliciteerd!