Geschreven op 28 maart 2016 door Bert Brontsema

C.E.C. 1 - ZUIDWOLDE 1 = 0-2 (0-0)

Dik verdiende overwinning Zuidwolde
Eindelijk pakte Zuidwolde weer eens een uitoverwinning. Sinds 13 september 2015 (winst tegen DVC '59) hadden de roodzwarten geen overwinning in een uitwedstrijd meer geboekt. Vaak had Zuidwolde het betere veldspel, maar wist dit niet om te zetten in winstpartijen. Dit scenario leek ook op te gaan in het duel tegen C.E.C.. Bij rust had Zuidwolde al met zeker 0-2 voor moeten staan. Er werd echter gerust met een 0-0 stand.
Pal na rust leek C.E.C. met de wind in de rug op voorsprong te komen, maar doelman Jarno Bruins Slot was attent bij de les. Na deze "wake-up-call" pakte ZUIDWOLDE nadrukkelijk het initiatief en scoorde slechts tweemaal uit diverse kansen. C.E.C. mocht uiteindelijk blij zijn, dat Zuidwolde behoorlijk genadig voor hun was. Een score van 0-5 zou zeker niet onverdiend zijn geweest.

Peter Nijboer goed op dreef
In de aanvangsfase van deze wedstrijd kreeg met name Ruben Kroezen goede mogelijkheden om Zuidwolde over de rechterflank op voorsprong te brengen. O.a. in de 29e minuut werd hij prima in stelling gebracht door de sterk spelende Peter Nijboer. De inzet van Ruben Kroezen ging echter net over de goal van doelman Gerben Springer. Kort daarop leek Robin Steenbergen met het hoofd te scoren. Op onverklaarbare wijze caramboleerde de bal echter over het doel van C.E.C..

Schot op de lat Jarmo de Jonge
Een Zuidwoldiger treffer leek in de 32e minuut in de maak. Diverse Zuidwoldiger-spelers kregen kort achter elkaar grote mogelijkheden om te scoren. In laatste instantie pegelde Jarmo de Jonge de bal snoeihard op de deklat. C.E.C. kon het allemaal moeilijk belopen en moest ook al vroeg in de wedstrijd 2 wissels (wegens blessures) toepassen. Daniël Berens en Ruud de Groot werden vervangen door Jordy Swama en Shpetim Gjocaj. Met het nodige kunst- en vliegwerk kon C.E.C. de zaak achterin droog houden. Rust 0-0.

Sterk begin 2e helft C.E.C.- sterke rentree Bastin Steenbergen
Bij de aftrap in de 2e helft verving Bastin Steenbergen - na bijna 5 maanden blessureleed - Ruben Kroezen. Bastin Steenbergen kon terugkijken op een sterk gespeelde 2e helft.
Desondanks begon C.E.C. bijzonder gevaarlijk aan de 2e helft. Met de wind in de rug trachtte C.E.C. Zuidwolde direct in het begin van de 2e helft te verrassen. Bij inzetten van Nico de Boer en Jordy Eggengoor was Zuidwolde-doelman Jarno Bruins Slot goed bij de les. Nadat de C.E.C-storm was geluwd, sloeg Zuidwolde in de 54e minuut direct toe. Koen Romme bleef koelbloedig en passeerde doelman Gerben Springer in de verre hoek (0-1).

Frans Capellen scoort vanaf "de stip"
Zuidwolde leek vervolgens C.E.C. te overklassen en kreeg kort achter elkaar goede mogelijkheden om de voorsprong te vergroten. De eindpass was in 2 situaties net niet goed genoeg. In de 68e minuut was het echter wel raak. Peter Nijboer werd binnen "de beruchte lijnen" onderuit gehaald. De terechte strafschop werd vervolgens door Frans Capellen koelbloedig binnen geknald (0-2). Ook in de resterende tijd kreeg Zuidwolde nog voldoende mogelijkheden om meer treffers te scoren. Zo werd o.a. een doelpunt van Peter Nijboer afgekeurd. Uiteindelijk won een soeverein spelende Zuidwolde dik verdiend met 0-2.

Opstelling Zuidwolde
Jarno Bruins Slot, Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman , Steven Berghuis, Stefan Liezen, Koen Romme (Jerry Dekker), Peter Nijboer, Jarmo de Jonge , Robin Steenbergen, Frans Capellen, Ruben Kroezen (Bastin Steenbergen/ Leon Schoemaker)

man v.d. wedstrijd: Peter Nijboer