Geschreven op 28 oktober 2018 door Bert Brontsema

Dalfsen 1 - Zuidwolde 1 = 2-1 (1-0)

Zuidwolde lastig voor koploper Dalfsen

Bij een 2-1 stand kreeg Steven Berghuis in de 76e minuut een levensgrote kans op de gelijkmaker. Zijn inzet kon met grote moeite door een verdediger van Dalfsen van de lijn gehaald worden. In de slotfase werden alle registers door coach Bas Bijen open getrokken om alsnog een remise over de streep te trekken. Over en weer volgden er kansen op een beslissing. Gescoord werd er niet meer. Koploper Dalfsen won niet onverdiend maar wel met de hakken over de sloot van een gedreven spelend Zuidwolde.

Sterke start levert Dalfsen geen treffer op

In het begin van de 1e helft kreeg Dalfsen enkele prima kansen om vroeg op voorsprong te komen. Zo stuitte in de 10e minuut een inzet via de binnenkant paal weer veilig in de handen van doelman Sjors van der Weide. Na deze moeilijke beginfase kreeg Steven Berghuis een prima mogelijkheid om te scoren. Zijn lob kon in de 23e minuut ternauwernood door doelman Knol gepareerd worden.

Treffer Jeroen Kamphuis

In de 31e minuut kwam Dalfsen op voorsprong. Via een doorbraak over de rechterflank werd de vervolgvoorzet centraal knap door spits Jeroen Kamphuis binnen geschoten (1-0). In het vervolg van de 1e helft kreeg Zuidwolde kleine kansen via Tom Buijtendorp, Stef Raben en de sterke spelende Sven Cazemier. Gerust werd echter met een 1-0 stand voor Dalfsen.

Opnieuw treffer Jeroen Kamphuis

Zuidwolde kwam goed uit de rust en was duidelijk op jacht naar de gelijkmaker. Kansen waren er, maar tevens bood dit spel ruimte voor gevaarlijke counters van Dalfsen. Juist in dat mes liep Zuidwolde in de 52e minuut. Over de rechterflank volgde een gevaarlijke counter, waarna de scherpe voorzet werd binnen getikt door andermaal Dalfsen-spits Jeroen Kamphuis (2-0). Gelopen koers werd de wedstrijd zeker niet.

Prima goal Steven Berghuis - assist Sven Cazemier

Dalfsen trachtte de wedstrijd definitief in het slot te gooien en Zuidwolde wist een 3-0 achterstand te voorkomen. Vervolgens nam Zuidwolde steeds meer het initiatief over. Een voorbode voor een goal van Zuidwolde was een goede kans in de 60e minuut voor Stef Raben. In de 68e minuut was het wel raak. Dalfsen leed balverlies, waarna Sven Cazemier een prima assist gaf op Steven Berghuis. Diens inzet was doelman Knol te machtig (2-1).

Hectische slotfase

In een alles-of-niets-slotoffensief gooide coach Bas Bijen drie verse spelers in het veld. Wessel Buning, Joris de Roo en Ralph Zantinge kwamen in het veld voor Bastin Steenbergen, Sven Cazemier en Martijn Spijkerman. Tom Buijtendorp kreeg een goede kans, maar de beste mogelijkheid was in de 76e minuut voor de doorgebroken Steven Berghuis. Diens inzet kon nog net voor de doellijn worden gekeerd door een verdediger van Dalfsen. In een zinderende slotfase kregen beide teams kansen, maar gescoord werd er niet meer. Eindstand: 2-1.

Opstelling Zuidwolde

Sjors v.d. Weide, Mark v.d. Beld, Martijn Spijkerman (Ralph Zantinge), Cedric Jansen, Bas Hempen, Bastin Steenbergen (Wessel Buning), Sven Cazemier (Joris de Roo), Stef Raben, Mathijs Steenbergen, Tom Buijtendorp, Steven Berghuis.

Man v.d. wedstrijd: Sven Cazemier