Geschreven op 30 maart 2014 door Mariëtte Buning

Dames VR1 wedstrijdverslag

Dames versterken koppositie

Afgelopen vrijdagavond speelden de dames hun derde serie wedstrijden van dit seizoen thuis op Woltingeslag. De openingswedstrijd was tegen de dames van Pesse. Deze waren in de haast hun kleding vergeten en speelden niet in het vertrouwde groen/wit maar in de uitwedstrijdtenues van ons eerste, blauw/wit dus. Dit was een psychologische meesterzet want tegenstander Zuidwolde was gelijk van de leg; Zuidwolde vond het blijkbaar lastig “tegen zichzelf“ te spelen en verloor met 1-0.

In de tweede wedstrijd van de avond stelde Zuidwolde direct orde op zaken; Michelle maakte de 1-0 en even later gooide Monique de wedstrijd in het slot, 2-0. Klare overwinning dus. De derde wedstrijd was eentje tegen de onderste in de stand, VVAK. Dit bleek inderdaad geen al te moeilijke wedstrijd. De doelpunten kwamen van Yanaika en andermaal twee van topscoorder Monique.

Zuidwolde sloot de avond af tegen Elim, nummer twee in de stand. Dit was geen gemakkelijk potje maar uiteindelijk werd een 1-0 uit het vuur gesleept onder leiding van een erg gedreven Hinke Baukje en door een doelpunt van Miranda.

De volgende serie wedstrijden is op vrijdagavond 21 april a.s. Komt dat zien zou ik zeggen. Goed voetbal en een leuke sfeer (rond het veld en ook na de wedstrijden in de kantine!).