Geschreven op 27 oktober 2019 door Egbert Buning Sr.

Dwingeloo 3 - Zuidwolde 3 = 4 - 2 (2 - 2)

Derde in de hoek waar de klappen vallen
Het derde heeft in een gelijk opgaande wedstrijd helaas aan het kortste eind getrokken in en tegen Dwingeloo. Onder zonnige omstandigheden op het hoofdveld speelde rood-wit tegen rood-zwart (de blauwe reserveshirts waren op het belendende veld vergeven aan Dwingeloo 4 dat aantrad tegen Balkbrug 4).

Na de eerste schermutselingen was er een overtreding door aanvoerder Jari. De vrije trap werd een keurige vangbal door Erwin Fieten, die uitstekend keepte als vervanger van de geblesseerde Richard Kolk. Zuidwolde had in deze fase veel overtredingen nodig om Dwingeloo te stoppen. Een volgende aanval (kopbal) van Dwingeloo ging over. Het derde beschikt met Martijn van Meurs en Jari van de Water over een goed verdedigingsblok. De laatste zou m.i. ook zo meekunnen met het tweede. Fantastische instelling en dito trap.
Na een half uur was er voor Dwingeloo een lange vrije trap. Deze kwam tegen de paal en ketste terug in de 16 en werd ingekopt, 1-0. Na de aftrap zette Frank Middelveld Silvano Wildeboer bijna vrij voor de keeper. De laatste was echter net iets eerder bij de bal. Hierna weer een aanval door Dwingeloo; een van richting veranderd schot kwam in de uiterste hoek, maar Erwin redde knap via een mooie duik en tikte corner. Deze werd over gekopt.
Met nog 10 minuten te gaan voor rust was er een lange bal van Jari op Silvano. Via een sliding gleed hij de bal voorbij de keeper richting het lege doel en Tim Schonewille gaf de bal nog een laatste tikje (1-1). Direct erna was het Stefan Klein die een voorzet gaf op targetman Silvano vanaf links en uiteindelijk was het weer Tim met de 1-2 in de linkerhoek. Het was een mooie wedstrijd om te zien, het spel golfde op en neer met veel kansen aan beide zijden. Er was nog een mooie voorzet van Stefan Kikkert, maar helaas buitenspel zoals enkele aanvallen daarvoor ook. Silvano had nog een lange solo, maar strandde in schoonheid.
Dacht Zuidwolde met een voorsprong te rusten, helaas liep het anders. Vlak voor rust meldde Dwingeloo zich nog met een hard schot over de grond, maar Erwin redde weer knap ondanks de lage zon en tikte weer tot corner. Na de corner ging een Dwingeloo-speler kermend naar de grond. Iedereen wachtte op het fluitje van de scheidsrechter, maar deze liet doorspelen. In de verwarring tikte men de 2-2 binnen.
De tweede helft begon Zuidwolde met een trio wissels. Het beeld was gelijkwaardig aan de eerste helft; Dwingeloo iets meer balbezit op het middenveld, maar Zuidwolde speelde een opportunistisch spelletje waarmee ze zo nu dan knap gevaarlijk waren. Tim S was bijzonder rap en een mooie solo van hem ging net naast. Even later was er de mee opkomende Justin. Zijn voorzet werd nu eindelijk eens niet afgevlagd voor buitenspel, maar Silvano tikte over. Dwingeloo had hierna een uitval en de bal ging van links naar rechts en eindigde met een kiezelhard schot op doel, een beetje tegen de verhouding in en was het 3-2. Na 75' was Zuidwolde weer in de aanval en het vlagsignaal van de grensrechter van Dwingeloo werd nu genegeerd door de scheidsrechter en liet doorspelen. Silvano schoot goed in maar helaas via de keeper naast. De corner leverde niks op. Na 80 minuten weer een mooie aanval die begon bij een goede interceptie van Bas en via de snelle Tim die de voorzet gaf en eindigde met een weergaloze Bep Bakhuys duik van Silvano, helaas net naast.  Zuidwolde rammelde flink aan de deur in deze fase, maar de verdiende gelijkmaker wilde niet vallen. Bij Dwingeloo was er 7' voor tijd zelfs een veldverwijzing voor een speler omdat deze aan de noodrem trok. In de ultieme tijd counterde Dwingeloo met een man minder nog naar de 4-2. Erg jammer, deze wedstrijd verdiende eigenlijk geen winnaar; Zuidwolde 3 kwam goed voor de dag!

Opstelling Zuidwolde: Erwin Fieten, Jari vd Water (Justin Kreuze), Martijn van Meurs. Tim Schonewille, Silvano Wildeboer, Frank Middelveld, Bas Benasco, Stefan Kikkert, Henk vh Hoge (Tim Wijbinga), Stefan Klein en Wilco Beuving (Jos Huls).

Afbeeldingen bij dit bericht