Geschreven op 23 augustus 2019 door Bert Brontsema

FC Klazienaveen 1 - Zuidwolde 1 = 3-1 (0-1)

Zuidwolde in tweede helft onderuit

In de 2e oefenwedstrijd - ter voorbereiding op het nieuwe seizoen 2019-2020 - ging Zuidwolde in de Zuidoosthoek van Drenthe gisteravond met 3-1 onderuit tegen FC Klazienaveen.

In de eerste helft liet Zuidwolde bij vlagen uitstekend veldspel zien. Terecht kwamen de roodzwarten dan ook al vroeg in de wedstrijd na een fraaie aanval op een 0-1 voorsprong door een treffer van Tom Buijtendorp. Kort daarop leek Joris de Roo de voorsprong te vergroten, doch zijn schuiver kon de Klazienaveen-doelman nog net tot corner pareren. FC Klazienaveen kwam sporadisch tot kansen. De defensie van Zuidwolde stond georganiseerd te verdedigen. In de 31e minuut van de wedstrijd moest doelman Sjors van der Weide in actie komen om een scoringsmogelijkheid van de Klazienaveners te voorkomen. Kort voor rust kreeg Frans Capellen nog een goede kans, doch zijn kopbal kon de doelman van Klazienaveen niet verrassen.

Vanaf de tweede helft vonden er vele wissels bij Zuidwolde plaats en dit kwam het veldspel niet ten goede. Al vroeg in de 2e helft kwam Klazienaveen uit een klutssituatie langszij (1-1). Enkele minuten later kwam Klazienaveen op voorsprong na een eigen treffer van Zuidwolde (2-1). Rond de 70e minuut viel de definitieve beslissing in dit duel toen de Klazienaveners vanuit een vrije trap scoorden. Eindstand van een leerzame oefenwedstrijd derhalve 3-1. Komende zaterdag speelt Zuidwolde haar 3e oefenwedstrijd thuis om 17.00 uur tegen Drenthina.

Selectie Zuidwolde: Sjors v.d. Weide, Robin Comello, Mathijs Steenbergen, Ralph Zantinge, Bas Hempen, Stefan Liezen, Mark v.d. Beld, Peter Nijboer, Tom Buijtendorp, Joris de Roo, Frans Capellen, Martijn Spijkerman, Leon Schoemaker, Nico Schulting, Mark Tiggelaar, Cedric Jansen, Mitchell Krikken.