Geschreven op 21 maart 2021 door Bert Brontsema

Geert Vrielink 50 jaar lid

Met Geert Vrielink hebben we het oudste lid in leeftijd van de v.v. Zuidwolde. In zuiver formele zin is Geert Vrielink 50 jaar lid, maar Geert geeft aan dat hij mede aan de basis heeft gestaan van het ontstaan van de club op 2 september 1947. Aan de Burgerzinstraat, alwaar nu de viskraam staat hadden we een trapveldje en daar ontstond het idee om een voetbalclub op te richten. ‘s Avonds gingen ze op de fietse naar dhr. Dikkenberg - gemeentesecretaris van de toenmalige gemeente Zuidwolde en zo is destijds de voetbalclub Zuidwolde opgericht, waarbij dhr. Dikkenberg voorzitter van de club werd, dhr. Boers secretaris  en dhr. Lubbelinkhof penningmeester.

Geert Vrielink heeft in de jaren zeventig vele jaren in het bestuur gezeten, w.o. als voorzitter van de club. Geert Vrielink vervulde vele taken en heeft veel voor de voetbalclub betekend. Terecht werd hij vele jaren terug dan ook benoemd als "Lid van Verdienste" van de club. Daarnaast heeft Geert Vrielink ook anderszins veel betekend voor de gemeenschap van Zuidwolde. Hij is o.a. al eens koninklijk onderscheiden en is ooit ook benoemd als "Zuidwoldiger van het jaar". Kortgeleden nog werd hij geïnterviewd door Albert Haar, vanwege het feit, dat hij medeoprichter was van de politieke partij Gemeentebelangen. De voetbalclub Zuidwolde zit diep in zijn hart en hij volgt nog alles. Zeker ook via zijn schoonzoon en eveneens jubilaris Jan Nieborg volgt hij de club nog op de voet.

Ondanks zijn leeftijd (90 jaar) is hij nog uiterst kras. Dit viel meteen op tijdens zijn bezoek aan de nieuwe voetbalkantine onlangs, waar hij veel foto's van diverse teams zag hangen en alle spelers op de foto’s nog allemaal bij naam kende. Chapeau Geert Vrielink - 50 jaar lid van de v.v. Zuidwolde.

Afbeeldingen bij dit bericht