Geschreven op 01 mei 2016 door Egbert Buning

Gieten - Zuidwolde = 3-3 (0-2)

Zuidwolde geeft overwinning weg

Op sportpark "De Goorns" in Gieten vond de ontmoeting plaats tussen de plaatselijke VV en de VV Zuidwolde. Zuidwolde beleeft, hoe je het ook wendt of keert, een tegenvallend seizoen en speelt enkel nog om des Keizers baard. Gieten daarentegen heeft nog enig zicht op nacompetitie. Zuidwolde trad aan in het blauw/zwart (!) en kwam al in de 4e minuut op voorsprong; na een lange rush van Steven Berghuis over de linkerkant werd zijn voorzet ingetikt door Peter Nijboer. In de 9e minuut volgde er een overtreding op Steven Berghuis. De vrije trap van Marcel Linthorst werd door Koert Bouman vanuit een moeilijke hoek net naast gekopt. Het spel golfde vervolgens wat heen en weer, waarbij genoteerd dient te worden dat Gieten veel overtredingen maakte. In de 26e minuut floot scheidsrechter R. Smit af voor een eigen blessure. De wedstrijd werd voor drie kwartier stil gelegd.

Na de hervatting door scheidsrechter Hadders middels een scheidsrechtersbal kwam Gieten goed uit de startblokken. Zuidwolde was even een paar minuten van de leg en een schot van rechts ging net voorlangs bij keeper Jarno Bruins Slot. Geleidelijk aan herstelde Zuidwolde zich met mooi positiespel. In de 39e minuut was er een fantastische actie van Koen Romme. Hij omspeelde 4 spelers van Gieten door o.a. twee lobjes en gaf een voorzet op de van links inkomende Koert Bouman. De keeper moest het antwoord schuldig blijven, 0-2. Gelukkig geen scouts gesignaleerd langs de lijn. 0-2 was ook de ruststand.

In de 47e minuut was er een vermeende terugspeelbal op de keeper van Zuidwolde. Dit leverde een vrije trap op voor Gieten vlak voor het doel. Deze hachelijke situatie werd gelukkig goed gered door keeper Jarno Bruins Slot. Vervolgens golfde het spel op en neer en Frans Capellen had enkele mooie acties over rechts die helaas net niks opleverden.

Geleidelijk aan nam Gieten toch iets meer initiatief; dit leidde in de 68e minuut tot een doelpunt van Jarno Hoiting. Na een voorzet vanaf het rechtermiddenveld passeerde hij de keeper van Zuidwolde. Na wederom een mooie actie langs de lijn van Steven Berghuis maakte Frans Capellen in de 86e minuut de 1-3. Overwinning in de tas zou je denken. Helaas voor Zuidwolde dacht een man daar anders over, ene Jeroen Buurke. In de 90e minuut maakte hij 2-3 na balverlies in de verdediging van Zuidwolde. Tot overmaat van ramp maakte hij in de 92e minuut de 3-3! Dit gelijkspel voelde duidelijk als een nederlaag voor Zuidwolde.

man van de wedstrijd: Steven Berghuis

Opstelling Zuidwolde
Jarno Bruins Slot, Mathijs Steenbergen, Leon Schoemaker (64 Ruben Kroezen), Steven Berghuis, Stefan Liezen, Koen Romme, Bastin Steenbergen, Peter Nijboer (75 Martijn van Meurs), Frans Capellen, Marcel Linthorst en Koert Bouman (64 Wessel Buning).