Geschreven op 25 november 2014 door Michiel Vrielink

Gomos 2 - Zuidwolde 2 = 0-3 (0-1)

Koppositie
Na de nederlagen tegen Asserboys (0-3) en voor de beker bij Ter Apel (3-2) stond vandaag de belangrijke wedstrijd tegen Gomos op het programma. Wanneer deze wedstrijd gewonnen wordt heroverd Zuidwolde de koppositie en daarmee ook de eerste plaats voor de periode. De periode kan dan volgende week thuis (11:00uur) tegen v.v. Steenwijk officieel worden behaald.

Sterk begin Gomos
We vertrekken rond 08.15uur vanuit Zuidwolde richting Norg, onderweg genietend van de prachtige zonsopkomst.

Het was vroeg! Bij het sportpark aangekomen blijkt dat we er nog eerder zijn dan de thuis spelende ploeg. Omkleden, warming up, de koppen nog één keer bij elkaar en toen werd er afgetrapt.
Gomos begint gelijk sterk en al gauw komen ze een paar keer dicht bij het doel. Wij moeten even schakelen en ervoor zorgen dat we positioneel goed komen te staan. Ook moeten we erg wennen aan het veld, dit is erg zacht en drassig. Nadat we een aantallen aanvallen van Gomos hebben overleefd en we door hebben wie waar moet staan, komen wij ook tot het combineren. Koert breekt in de 38e minuut door maar wordt door een verdediger van Gomos van achteren getackeld, geel en een vrije trap zijn het gevolg. Ouren eist de bal op en hij weet deze op een fantastische manier rechts langs de muur te krijgen. 1-0! Nog een paar minuten in de eerste helft tot de rust. Tijdens de rust worden we de door Henri nogmaals op scherp gezet en het wordt het belang van deze wedstrijd duidelijk gemaakt.

Standhouden
Dat iedereen zich bewust is van het belang is zeker te zien, een ieder zet zich 100% in. Positioneel staan we heel goed maar Gomos maakt meer het spel, maar ze komen er gewoon niet door. Na 6 minuten in de 2e helft wordt Koert aan de linkerkant door Mark de diepte ingestuurd, de pass is precies op maat, Koert geeft hem perfect voor op Jari en hij weet hem snoeihard achter de doelman te schieten. 2-0! Jari geeft het publiek een showtje door als een ware prof zijn doelpunt te vieren met het uittrekken van zijn shirt, helaas is de scheidsrechter niet onder de indruk van zijn torso en bestraft hem met een gele kaart.
Gomos probeert nog een laatste keer druk te zetten naar voren en word nog even gevaarlijk maar ze missen de goede afronding. Doordat ze achterin man op man zijn gaan voetballen krijgen we nog meer de mogelijkheid om te counteren. Door een kopduel dat gewonnen wordt op het middenveld komt de bal bij Jari, een 1-op-1 duel volgt en met een krachtige trap wordt de keeper verrast en vliegt de bal in de 83e minuut over de keeper in het doel. 3-0! Er blijven nog een kleine 10 minuten over tot het einde van de wedstrijd deze weet we rustig uit te voetballen.

Man van de wedstrijd: Team Zuidwolde 2
Opstelling: Jarno Bruins-Slot, Robin van Goor, Ouren Nikkels (65e min Ruben Kroezen), Tom Pepers, Arno Reinders, Elwin Bruins, Michiel Vrielink, Koert Bouman (Erwin Fieten), Bas Hempen (Justin de Vries), Jari van de Water (Robert de Vries), Mark Tiggelaar