Geschreven op 03 november 2019 door Bert Brontsema

Heerde 1 - Zuidwolde 1 = 0-1 (0-1)

Boeiend duel na 55 minuten gestaakt - blessure scheidsrechter

Vanaf de eerste minuut was er voor het publiek sprake van een boeiend duel, waarbij beide teams de nodige kansen kreeg. Frans Capellen leek namens Zuidwolde al in de 1e minuut te scoren, maar Heerde-doelman Vincent Mosterd kon ternauwernood redding brengen. Heerde werd vervolgens drukkend wel sterker, maar kon de druk op de vesting Zuidwolde niet volhouden. Zuidwolde kwam er een aantal malen via counters en corners gevaarlijk door. Nadat een treffer (kopbal) van Heerde werd afgekeurd, vanwege een overtreding sloeg Zuidwolde in de 31e minuut toe middels een fraaie inzet van Frans Capellen (0-1). Kort voor rust leek Zuidwolde via een strafschop van Frans Capellen op 0-2 te komen. Doelman Vincent Mosterd wist deze strafschop echter te pareren. Kort na de rust werd de wedstrijd in de 55e minuut gestaakt, vanwege een rugblessure van scheidsrechter de heer Schram. De resterende tijd zal op een later moment uitgespeeld worden.

Eerste kans voor Zuidwolde

Al in de eerste minuut leek Frans Capellen te scoren. Via een snelle uitbraak over de rechterflank leek hij met een zuivere schuiver in de verre hoek raak te knallen. Doelman Mosterd wist de bal ternauwernood buiten de palen te ranselen. Zuidwolde kwam in de 10e minuut goed weg toen een inzet van één van de Heerde-aanvallers op de paal belandde. Zuidwolde kreeg vervolgens drie corners achter elkaar, waarbij gevaar dreigde voor de goal van Heerde. Na de laatste corner counterde Heerde vervolgens gevaarlijk richting het doel van Zuidwolde. Gescoord werd er niet

Treffer Frans Capellen

In de 28e minuut leek Heerde middels een kopbal uit een corner te scoren. Scheidsrechter dhr. Schram keurde deze goal gedecideerd af vanwege een overtreding. Kort daarop kreeg Zuidwolde in de 31e minuut een corner. Via Stefan Liezen belandde de bal uiteindelijk voor de voeten van Frans Capellen die vanaf de kruising van het 16-metergebied knap raak schoot (0-1).

Strafschop Zuidwolde

In de 40e minuut brak Frans Capellen over de flank door en werd door een verdediger van Heerde binnen het strafschopgebied strafbaar vastgehouden. Scheidsrechter dhr. Schram wees gedecideerd naar de strafschopstip. Vanwege op- en aanmerkingen aan het adres van de scheidsrechter kregen twee spelers van Heerde een gele kaart. Doelman Mosterd wist echter de strafschop van Frans Capellen te pareren. Rust 0-1.

Uitmuntende doelman Sjors v.d. Weide houdt Zuidwolde in de been

Heerde startte furieus aan de 2e helft, waarbij Zuidwolde fors onder druk kwam te staan. Met uitstekende reddingen hield doelman Sjors v.d. Weide Zuidwolde in de been. Vanuit de counter kreeg Zuidwolde overigens via Frans Capellen en Bastin Steenbergen eveneens enkele mogelijkheden. Juist op een moment, dat de gelijkmaker in de lucht hing moest scheidsrechter dhr. Schram de wedstrijd vanwege een rugblessure staken. Na 55 minuten was de stand 0-1. Wanneer de resterend tijd wordt ingehaald, is bij het ter perse gaan van dit verslag nog niet bekend.

Opstelling Zuidwolde: Sjors v.d. Weide, Martijn Spijkerman, Mathijs Steenbergen, Ralph Zantinge, Mitchell Krikken, Stefan Liezen, Leon Schoemaker, Mark v.d. Beld, Bastin Steenbergen, Ouren Nikkels, Frans Capellen.

Man v.d. wedstrijd: Sjors v.d. Weide