Geschreven op 20 augustus 2014 door Bert Brontsema

Hollandscheveld 1 - Zuidwolde 1 = 4-1 (1-0)

Zuidwolde in slotfase onderuit – treffer Koert Bouman
In het kader van het “Marinus Kuik-nederlagen- toernooi” verloor Zuidwolde gisteravond (dinsdag 19 augustus 2014) met 4-1 van Hollandscheveld. Lange tijd zag het er naar uit, dat ZUIDWOLDE met een puntendeling de “arena” van sportpark “de Oosthoek” zou verlaten.
Nadat ZUIDWOLDE kort na rust op gelijke hoogte was gekomen leek de equipe van Geert Oosterloo de wedstrijd naar zich toe te trekken. Ondanks de nodige kansen wisten de roodzwarten in die fase van de wedstrijd niet te scoren. Plotsklaps kantelde de wedstrijd rond de 75e minuut als “sneeuw voor de zon” ten voordele van Hollandscheveld en scoorden de oranjehemden in de 78e minuut de 2-1. Vervolgens liet Zuidwolde de wedstrijd lopen en kon Hollandscheveld in de laatste 10 minuten nog uitlopen naar een eindstand van 4-1.

Sterke start Hollandscheveld
In de 1e helft was Hollandscheveld de bovenliggende partij en sneed enkele malen gevaarlijk door de defensie van ZUIDWOLDE. Doelman Verburg was in die fase van de wedstrijd een aantal malen goed bij de les. Toch kon ook hij niet voorkomen, dat de boomlange spits van Hollandscheveld Frank Benjamins na 10 minuten de 1-0 binnen tikte. Met name in de eerste fase van de wedstrijd kon Zuidwolde de bal niet goed in de ploeg houden, waardoor de voorwaartsen Frans Capellen en Wessel Buning amper in stelling konden worden gebracht.
Nadat Hollandschelveld nog een paar kansen had gemist kwam ZUIDWOLDE gaandeweg de 1e helft steeds beter in haar spel en kreeg het kleine kansen via Bastin Steenbergen en Frans Capellen. Gerust werd echter met een 1-0 voorsprong voor Hollandscheveld.

Zuidwolde komt goed uit de kleedkamer
Het betere voetbal in de eindfase van de 1e helft nam ZUIWOLDE mee naar de 2e helft. Al in de 47e minuut scoorde ZUIDWOLDE uit een standaardsituatie. Vanuit de corner werd de bal in het 5-metergebied verdedigend tegen Koert Bouman aangeschoten, waarna de bal in de rebound doel trof (1-1). Zuidwolde zette de voortvarende start in de 2e helft voort en kreeg met name rond de 65e en 70e minuut de nodige kansen via Frans Capellen en Wessel Buning. Een verdiende treffer leverde dit echter niet op.

Kanteling van de wedstrijd
Zuidwolde kon de goede lijn van de eindfase van de 1e helft en de aanvangsfase van de 2e helft echter niet tot het einde volhouden. Rond de 75e minuut kantelde de wedstrijd weer geheel in het voordeel van Hollanscheveld. In de 78e minuut scoorde Stefan Wiersema de 2-1 voor de oranjehemden uit Hollandscheveld. Vervolgens scoorde Stefan Benjamins in de 82e en 90e minuut nog de 3-1 en 4-1.

Selectie Zuidwolde:
Jelle Verburg (Jarno Bruins Slot), Leon Schoemaker, Martijn van Meurs, Steven Berghuis (Hans van de Vegt), Gerald Kreuze (Jarmo de Jonge), Koert Bouman, Bastin Steenbergen (Jari van de Water), Peter Nijboer, Frans Capellen, Wessel Buning.