Geschreven op 16 september 2018 door Egbert Buning

HZVV 1 - Zuidwolde 1 = 8-0 (3-0)

Zuidwolde roemloos uit bekertoernooi

Op een voor Zuidwolde ongewoon tijdstip is het uitgeschakeld voor verdere deelname aan het bekertoernooi. Feitelijk was dat vorige week al het geval, maar nu is het definitief. Het blijft lastig voor een elftal dat vrijdagavond traint en op zaterdag moet voetballen. Maar ook zonder dat probleem had Zuidwolde geen kans tegen een HZVV met maar 2 spelers uit eigen gelederen.

Vroege goals

Zuidwolde had zoals gezegd weinig in te brengen tegen HZVV en al in de 3e minuut lag de eerste bal tegen de touwen achter keeper Sjors. Toch na ongeveer 10 minuten kwam Zuidwolde voor het eerst over de middellijn en zowaar de eerste 2 corners van de wedstrijd waren voor Zuidwolde; Stef schampte de bal en deze ging voorlangs. Daarna stelde HZVV weer orde op zaken en na 20 minuten kapte Fabian Stevens naar zijn goede been en de 2-0 lag erin. En nog geen minuut later was het 3-0 door de beste man van het veld, Romano Djababoe. Hierna een zeldzame uitval van Zuidwolde tussen Wessel en Frans, maar de laatste produceerde slechts een rollertje. Even later wel een goed schot van Frans, maar de keeper redde bekwaam.

Tweede helft

De tweede helft begon zoals de eerste; met een droge schuiver van HZVV (4-0). Mocht Zuidwolde nog illusies hebben, dan was dat nu voorbij. In de 50e minuut nog een vermeldenswaardige rush van Steven en Frans tikte in riante positie net naast. Dit was een eretreffer waard, maar helaas. Even later stond Djababoe vogelvrij en maakte zijn tweede en dit was de 5-0. De 6-0 was een intikker die uiteindelijk wel werd geteld, ondanks buitenspel(-vlagsignaal). Zelfs de omroepster had het niet door en was in slaap gevallen. De 7-0 was een mooie; 2 man van Zuidwolde werd het bos in gestuurd en Sander Dzemidzic prikte knap in de linkerbovenhoek. Gelukkig had HZVV het vizier nogal eens te hoog staan en vlogen er enkele ballen richting de Valkenstede. De afsluiter was voor Luke Millar en dat was de 8-0. Snel vergeten dit.

Opstelling Zuidwolde Sjors van der Weide, Mathijs Steenbergen, Mark van de Beld, Cedric Jansen (Joris de Roo), Steven Berghuis, Bas Hempen, Jerry Dekker (Leon Schoemaker), Frans Capellen, Stef Raben, Martijn Spijkerman, Wessel Buning (Bastin Steenbergen).

Man van de wedstrijd bij Zuidwolde: Bas Hempen