Geschreven op 17 maart 2021 door Bert Brontsema

Jaap Zoer 50 jaar lid

Als je het over een "manusje van alles" hebt, dan kom je ook zeker uit bij JAAP ZOER. Op 10-jarige leeftijd werd Jaap op 1 augustus 1970 lid van de Voetbalvereniging Zuidwolde. Hij heeft de hele jeugdopleiding bij v.v. Zuidwolde doorlopen en stond als doelman tussen de palen. Bij de senioren stond hij onder coach Rein Hoorn regelmatig in het doel van Zuidwolde 1 (zie ook bijgevoegde elftalfoto uit het jaar 1977) staande voor de oude tribune op sportpark Woltingeslag. Jaap heeft ook veel betekend voor de jeugd van Zuidwolde. Hij was vele jaren - samen met Klaas de Jonge - leider van een B- en een C-team. Daarnaast is hij ook vele jaren grensrechter en elftalleider van o.a. Zuidwolde 1, Zuidwolde 2 en Zuidwolde 5 geweest. Uiteraard is Jaap al vele jaren (en nog steeds) wedstrijdsecretaris bij v.v. Zuidwolde. Jaap is dan ook buiten de v.v. Zuidwolde een bekend voetbalgezicht op de vele velden in Noord- en Oost Nederland.

Bij Zuidwolde 1 heeft Jaap onder heel veel trainers veel plezier beleefd. Mooie herinneringen heeft Jaap ook aan de periode toen Piet Boverhof en Rein Hoorn gezamenlijk trainer waren bij Zuidwolde 1. Er werd in die periode o.a. ook een tennistoernooi georganiseerd en dat was allemaal prima geregeld en heel gezellig. Ook de wintertrainingen in de paardenmanege te Veeningen en in een hal bij Lucas Aardenburg te Hoogeveen zijn bijzondere herinneringen voor Jaap. Uiteraard kunnen we er niet onderuit, dat Jaap bovenal bekendheid genoot als barkeeper; zijn bardiensten waren berucht, maar bovenal sfeervol. De mooiste voetbaltijd heeft Jaap beleefd als elftalleider van Zuidwolde 5, in de jaren '80/'90 met Bert Strijker en Arend Ringenier.

Kortom: Dit is JAAP, 50 jaar lid van de v.v. Zuidwolde. Gefeliciteerd met dit mooie jubileum, onlangs werd er een bloemetje en een attentie met inscriptie overhandigd.

Afbeeldingen bij dit bericht