Geschreven op 17 maart 2015 door -

Jubbega 2-Zuidwolde 2 = 2-4 (1-3)

Karaktvolle winst in het friese Jubbega
Na de winterstop kreeg Zuidwolde 2 een dikke domper te verwerken. De uitwedstrijd tegen Olyphia werd met 2-1 verloren. Maar de koppies gingen niet naar beneden en vervolgens werden de daaropvolgende 3 wedstrijden allemaal winnend afgesloten. De stand op dit moment is dan ook dat Gomos 14-36 en Zuidwolde op 15-36 staat en nog tegen elkaar moeten.

Goodmorning
Vandaar dat de wedstrijd uit tegen Jubbega een belangrijke wedstrijd was. Vertrek om 8:00 vanaf sportpark om dan om 10:00 scherp op het veld te staan. Zuidwolde was er nog eerder dan alle spelers van Jubbega .

Bijna op achterstand - Goodmorning
Om 10:00 floot de scheidsrechter en de eerste goede uitval door een fout in de verdediging koste Zuidwolde bijna de 1-0 . Maar de bal werd naast geschoten. Vervolgens direct vol op de aanval met een bal van Captain Frank Middelveld richting Robin Steenbergen die vervolgens met een mooie steekbal de snelle en jonge Jarmo de jonge lanceerde
Jarmo versnelde richting de goal en maakte in de 6e minuut een turbogoal 0-1 .

Pegels Robin Steenbergen/ Jari v.d. Water
Een mooier begin was er op dat moment niet want na 4 minuten scoorde Zuidwolde weer. Een schot op de goal van Jari van de Water werd gestopt door de keeper maar
werd vervolgens snoeihard door Robin Steenbergen ingeschoten stand 0-2. Even later kon de manschappen van trainer Henri Vogelzang alweer juichen ,want in de 16 minuut werd de stand 0-3 door de hard werkende Jari ,ook deze schoot hij fantastisch binnen.

Treffer Jubbega
De 1-3 werd gemaakt door slordig balverlies op het middenveld waardoor de speler van Jubbega makkelijk de bal nog voor zijn linkerbeen legde en uithaalde . Jarno zag de bal in het net belanden.

Offside-goal Jarmo de Jonge
In de rust werd er nog even duidelijk gemaakt dat we er nog lang niet waren. In de 2e helft moest er nog wel wat gebeuren. Henk Wiegers werd vervangen door Hans van de Vegt .
Deze ging achterin spelen en met wat aanpassingen stond de groep weer klaar. Vanaf de rechterkant gaf Jari een mooie voorzet op de inkomende Jarmo die de 1-4 erin legde ,maar de speler/grensrechter gooide zijn vlag omhoog en de Scheidsrechter gaf daar gehoor aan. waar hij vervolgens na de wedstrijd nog wel behoorlijk in twijfelde.

Arno Reinders scoort de 1-4
Maar dan toch een zelfde actie vanaf rechts werd nu dan door de invaller Arno Reinders ook bij de 2e paal ingeschoten ,weer de vlag omhoog maar de scheids keurde hem nu wel goed .
Hier waren dan ook wel wat vraag tekens bij ivm dat er op het moment ook niet gejuicht werd. Maar de 1-4 was een feit, dit mocht niet meer uit handen gegeven worden.

Onbekende Eigentor
De 2-4 kwam dan toch nog wel door een lange voorzet stond er een speler van Jubbega vrij en deze kopte de bal voor de goal langs en helaas trapte een speler van Zuidwolde de bal
in het dak van de goal. Nog steeds is het niet bekend wie deze spelers is .

Eindstand 2-4 was dan ook een mooie uitslag en een sportieve wedstrijd tegen de noordelingen . Zuidwolde 2 bedankt de supporters die altijd meegaan naar de wedstrijden. Dit word erg gewaardeerd.

Opstelling Zuidwolde: Jarno , Ruben(Elwin)Frank ,Tom ,Jerry , Michiel ,Anne (Arno)Jarmo ,Robin ,Henk (Hans) Jari (Erwin) (Bas )
Zuidwolde 2 Gaat zich aankomende week Klaar maken voor de uitwedstrijd tegen Dio Oosterwolde .