Geschreven op 15 oktober 2018 door Egbert Buning sr.

Lemelerveld 1 – Zuidwolde 1 = 5-2 (2-1)

Zuidwolde heeft net als vorige week tegen Stadskanaal zichzelf een slechte dienst bewezen door onnodig te verliezen. Niet dat er een dikke overwinning in zat, maar een gelijkspel was zeker mogelijk. Lange tijd stond het 2-1 en 3-2 en Zuidwolde had in die fase het initiatief en behoorlijk wat hoekschoppen. Toch werd er wederom verloren.

Op het gezellige sportpark van Lemelerveld was er na dik 20 minuten voetbal weinig voor de doelen gepasseerd op twee afzwaaiers van Stef en Jerry na. Lemelerveld ging in de aanval en jubilaris en topscorer Stijn Kogelman kapte zijn man uit en poeierde met rechts de bal keihard onder de lat, 1-0. Even later kopte Stef een bal mooi naar de grond, echter niet zo hard om de keeper in verlegenheid te brengen. In de tegenstoot ging Kogelman wederom op het doel af en schoot vanaf links diagonaal in de lange hoek en stond het 2-0 ipv 1-1, erg zuur voor Zuidwolde, maar zo gaat dat in het voetbal.

Toch kwam Zuidwolde nog voor rust terug in de wedstrijd. Frans werd op pad gestuurd over rechts en hij kapte zijn man uit en draaide de bal à la Arjen Robben fantastisch in de lange hoek; de keeper kon niks anders doen dan er verbouwereerd naar kijken. In de resterende 5 minuten voor rust had Zuidwolde een sterke fase met 3 corners op rij. Helaas wilde de gelijkmaker niet vallen. Wessel verzwikte nog zijn enkel na een luchtduel en werd vervangen door Joris.

In de rust wisselde de jarige trainer Bastin voor Sven om toch proberen met nieuwe impulsen de bakens te kunnen verzetten. Het eerste halfuur zag schrijver dezes geen aanleiding om iets te noteren; het spel kabbelde wat heen en weer en het publiek kon lekker van het najaarszonnetje genieten. Het venijn zat hem echter in het laatste kwartier; Lemelerveld zette aan en Martijn maakte een overtreding binnen de beruchte lijnen. Resultaat: enige gele kaart van de wedstrijd en een strafschop. Deze werd feilloos binnen getrapt door Job Heerink. 3-1 dus.

Met nog 10 minuten op de klok maakte Martijn zijn fout goed met een mooie dieptepass op Frans. Hij wipte de bal fraai over de uitkomende keeper en deze rolde tergend langzaam over de lijn; 3-2. De stand was wederom 1 doelpunt verschil en wie weet wat er nog mogelijk was. Nou vrij weinig helaas, want Lemelerveld had een mooie een-twee in petto en even later stond het 4-2. In blessuretijd ging de bal nog via de kluts erin en werd de stand geflatteerd 5-2. Erg jammer.

Opstelling: Sjors vd Weide, Mathijs Steenbergen, Mark vd Beld, Jerry Dekker, Martijn Spijkerman, Steven Berghuis, Bastin Steenbergen (Sven Cazemier), Bas Hempen, Wessel Buning (Joris de Roo), Frans Capellen en Stef Raben.

Mannen van de wedstrijd: Frans Capellen en Mark vd Beld.