Geschreven op 24 september 2017 door Bert Brontsema

Lemelerveld 1 - Zuidwolde 1 = 0-3 (0-1)

Puike overwinning Zuidwolde

Zuidwolde kende een voortvarende start van de competitie. In en tegen Lemelerveld werd vooral een belangrijke teamoverwinning behaald. Het team Zuidwolde speelde een uiterst geconcentreerde wedstrijd. Het duel tegen Lemelerveld was vooral de match tussen twee promovendi uit de 3e klasse. Ook een uiterst sfeervol duel, waarbij beide teams met begeleiding van "de kabouters van Lemelerveld" en onder de hymne van de Champions League het veld betraden. Zuidwolde kwam in de 1e helft na een prima treffer van Frans Capellen op een 0-1 voorsprong. Direct na de thee gaf Lemelerveld veel druk naar voren en leek de 1-1 in de lucht te hangen. Het "Lemelervelder-kwartiertje" kwam Zuidwolde vervolgens goed door, waarna Bas Hempen uit een onmogelijke hoek de verlossende 0-2 binnen schoot. Stef Raben bepaalde uiteindelijk de eindstand op 0-3 door een strafschop beheerst binnen te schieten.

Blessure Mathijs Steenbergen - treffer Frans Capellen

Al vroeg in de wedstrijd kreeg Zuidwolde een domper te verwerken. Na een "misstap" moest Mathijs Steenbergen al in de 8e minuut met een blessure het veld verlaten. Hij werd uitstekend vervangen door Leon Schoemaker. In de tijdelijke "man-minder-situatie" werd Lemelerveld in de 13e minuut gevaarlijk via een schot van Wesley Vlierman. Diens harde inzet stuitte op de vuisten van doelman Jelmer Timmer. Amper een minuut later lag aan de andere kant van het veld de 0-1 tegen de touwen. Frans Capellen brak op aangeven van Jarmo de Jonge over de rechterflank door, waarna zijn bekeken inzet met de linkervoet buiten bereik van doelman Rik Ramaker tegen de touwen sloeg (0-1).

Beste kansen voor Zuidwolde

Lemelerveld trachtte de bakens te verzetten en kreeg in de 17e minuut een prima mogelijkheid via Matthias Reimink, wiens inzet voorlangs de goal van doelman Jelmer Timmer vloog. In de 23e minuut had Frans Capellen Zuidwolde op 0-2 kunnen brengen, doch deze kans werd net niet benut. Kort daarop had de sterk spelende Mark van de Beld een belangrijke interceptie, waardoor Lemelerveld gevaarlijk had kunnen worden. Wel ging dit ten koste van een gele kaart voor Mark. Zuidwolde bleef de betere kansen houden en met name Frans Capellen had een paar maal de 0-2 op de pantoffel, maar wist net niet te scoren. Ruststand derhalve 0-1.

Stormoffensief Lemelerveld

Lemelerveld begon zeer sterk aan de 2e helft en zette Zuidwolde fors onder druk. Met name de lange Job Heerink had het vizier met zijn hoofd net niet voldoende op scherp. Daarnaast kreeg Zuidwolde in het eerste kwartier na rust zes corners tegen en was Lemelerveld met haar luchtmacht dreigend meer dan gevaarlijk voor het doel van keeper Jelmer Timmer. Zuidwolde kwam die fase met enig geluk zonder kleerscheuren door. In de 58e minuut kantelde de wedstrijd ineens weer in het voordeel van Zuidwolde. De rappe Frans Capellen kon ternauwernood afgestopt worden. Door deze Zuidwoldiger-actie durfde Lemelerveld niet de verdere stap naar voren te nemen en dat kwam hun uiteindelijk duur te staan.

Fantastische goal Bas Hempen

Kort na die actie van Frans Capellen was het in de 62e minuut raak voor Zuidwolde. Frans Capellen brak over rechts door, waarna zijn inzet door doelman Ramaker deels gekeerd kon worden. Echter vanuit een onmogelijke hoek roste vervolgens Bas Hempen de bal snoeihard hoog in de touwen (0-2); wat een goal. Zeker een verlossende goal. Vervolgens trachtte Lemelerveld de bakens nog wel te verzetten, maar met name Stefan Liezen en doelman Jelmer Timmer hielden Zuidwolde prima in de wedstrijd.

Stef Raben benut strafschop

In de 83e minuut viel de definitieve beslissing. Frans Capellen werd in het strafschopgebied onderuitgehaald, waarna Stef Raben koelbloedig vanaf 11 meter de trekker overhaalde. Eindstand 0-3.

Opstelling Zuidwolde; Jelmer Timmer, Martijn Spijkerman, Mathijs Steenbergen (Leon Schoemaker), Mark van de Beld, Steven Berghuis, Stefan Liezen, Bastin Steenbergen, Stef Raben, Jarmo de Jonge (Robin Steenbergen), Frans Capellen, Bas Hempen (Jerry Dekker)

Man v.d. wedstrijd: Team Zuidwolde