Geschreven op 20 april 2015 door Peter Roosendaal

Nieuwsbrief samenwerking Voetbal Zuidwolde (10)

Uitgave 10; 10 april 2015

Beste voetballiefhebbers,

Hierbij de 10de en laatste Nieuwsbrief van de FusieBegeleidingsCommissie (FBC) over de mogelijke fusie tussen v.v. Zuidwolde en ZZVV met integratie van JVZ. In maart zijn de volgende stappen in het fusieproces gezet.

Informatieavond voor de leden
Op 4 maart heeft de Fusiebegeleidingscommissie een informatieavond georganiseerd in het clubhuis van v.v. Zuidwolde. Alle leden van beide voetbalverenigingen en belangstellende ouders van spelers van JVZ waren hiervoor uitgenodigd.
 Van tevoren heeft elk lid het concept fusieplan via de mail toegezonden gekregen. Daarnaast stond het plan zoals gebruikelijk ook op de drie websites. Woensdagavond 4 maart was het clubhuis goed gevuld; ruim 150 leden hadden de weg gevonden en de gelegenheid aangegrepen om aanvullende informatie over het plan te krijgen en eventueel vragen te stellen. De FBC informeerde iedereen met een powerpointpresentatie over alle onderdelen van het conceptplan. Met name over het onderdeel “speeldag” werden, zoals verwacht, de meeste vragen gesteld. Dankzij de door het bestuur van Zuidwolde ingehuurde geluidinstallatie met diverse loopmicrofoons was de discussie door iedereen prima te volgen.

Het vervolg
Alle op- en aanmerkingen, suggesties en kritische vragen zijn die avond genoteerd. Op basis hiervan is het concept op de onderdelen accommodatie, financiële onderbouwing en begroting aangepast.
T.a.v. het onderdeel speeldag zijn er geen nieuwe inzichten naar voren gekomen die aanleiding gaven het eerdere standpunt (prestatievoetbal op zaterdag en recreatievoetbal op zaterdag of zondag) te wijzigen. Vervolgens is het aangepaste fusieplan besproken in de FBC. Het fusieplan is in stemming gebracht en met 10 stemmen voor, 1 onthouding en 1 tegenstem aangenomen door de FBC. Op 21 maart is het fusieplan volgens afspraak aangeboden aan de 3 besturen. De besturen zijn daarmee eigenaar van het fusieplan geworden en de FBC heeft hiermee aan de opdracht van de besturen voldaan.

Ten slotte
Als laatste stap in het fusieproces buigen de besturen zich over het fusieplan en zullen dit voorleggen aan hun leden op een Algemene Ledenvergadering (ALV). De leden kunnen zich dan uitspreken of zij al dan niet instemmen met het fusieplan.
ZZVV nodigt alle leden uit om over het fusieplan te stemmen op de Algemene Leden Vergadering (ALV) van donderdag 16 april vanaf 19.30 uur in het clubhuis. Er kan gestemd worden als 75% van de leden aanwezig is. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunnen alle leden de hele zaterdag 18 april vanaf 8.30 uur tot 19.00 uur in het clubhuis hun stem uit brengen.
v.v. Zuidwolde nodigt alle leden uit op de Algemene Leden Vergadering (ALV) van woensdag 22 april om 20.00 uur in het clubhuis. Zij kunnen daar stemmen over het fusieplan. Uitgebreide informatie over de stemmingsmogelijkheden voor de leden van beide verenigingen en de jeugdleden die bij JVZ spelen is te vinden op de drie websites.

Namens de FBC,
Peter Roosendaal