Geschreven op 08 april 2014 door Peter Roosendaal

Nieuwsbrief samenwerking Voetbal Zuidwolde (2)

Uitgave 2

Dag voetballiefhebbers,

Hierbij de tweede nieuwsbrief van de onderzoekscommissie om iedereen op de hoogte te houden van de voortgang rondom de mogelijke samenwerking (fusie) van v.v. Zuidwolde en ZZVV met integratie van JVZ.
De Onderzoekscommissie is inmiddels 3 keer bijeen geweest. De laatste keer was op woensdag 2 april. Tijdens deze vergadering, die wederom bijgewoond werd door Anne en Jens, de vertegenwoordigers van Sportraad Drenthe en de KNVB, werden de inventarisaties van de verschillende subgroepen besproken.

Zoals bekend zijn er subgroepen voor de volgende deelgebieden: accommodatie, financiën, organisatie en bestuur, cultuur en voetbaltechnisch gebied. Zij brengen de deelgebieden in kaart en inventariseren de kansen en bedreigingen voor een mogelijke fusie.

De afgelopen periode zijn er veel gesprekken gevoerd met individuele leden, bestuursleden en commissies van de verschillende voetbalafdelingen. De subgroep “Cultuur” heeft, via de voorzitters, een representatieve groep vertegenwoordigers van elke voetbalafdeling gevraagd de enquête in te vullen. Daarnaast kon iedereen die dit wilde via de verschillende websites de enquête invullen.
Een woord van dank vanuit de subgroep “Cultuur” is hierbij op zijn plaats voor Roel Wanders die ervoor zorgde dat de enquête volledig digitaal ingevuld en verwerkt kon worden.
Elke subgroep heeft de gegevens geïnventariseerd en uitgewerkt in een sterkte/zwakte/ kansen/bedreigingen analyse. Dit zal de basis zijn voor het eindverslag, conclusie en advies.
Afgesproken is dat elke subgroep het verslag uiterlijk 16 april digitaal zal inleveren. De verschillende verslagen worden dan gebundeld en gemaild naar Anne en Jens die ze kritisch zullen doornemen en waar nodig aanvullen/aanpassen. Op 23 april zal de laatste vergadering van de Onderzoekscommissie zijn, waarin het eindverslag wordt vastgesteld. De eindrapportage zal vervolgens doorgestuurd worden naar de 3 voorzitters. Hiermee zijn dan de activiteiten van de Onderzoekscommissie afgerond. Het vervolg van het traject ligt dan bij de besturen van de verschillende voetbalafdelingen.

Namens de Onderzoekscommissie,

Peter Roosendaal.