Geschreven op 14 september 2014 door Peter Roosendaal

Nieuwsbrief samenwerking Voetbal Zuidwolde (5)

Uitgave 5; september 2014

Dag voetballiefhebbers,

Donderdagavond 4 september is de Fusiebegeleidingscommissie (FBC), onder voorzitterschap van  Titus Kok, voor de eerste keer bijeen geweest. Samen met de 3 voorzitters van v.v. Zuidwolde, ZZVV en JVZ  en Linda Demmink van de KNVB is de opdrachtformulering voor de 5 werkgroepen en het tijdpad besproken en vastgesteld.

Opdrachtformulering

De stuurgroep van de FBC heeft met behulp van de KNVB voor elk van de 5 werkgroepen een opdracht geformuleerd. De werkgroepen gaan de volgende 5 gebieden praktisch uitwerken: accommodatie, financiën en sponsoring, bestuur en organisatie, technisch beleid en cultuur. De komende periode zullen de werkgroepen mensen, die op de bovengenoemde terreinen ter zake kundig zijn, uitnodigen om samen  deze opdracht praktisch uit te werken.Communicatie

Er zijn afspraken gemaakt over de communicatie: vanuit de werkgroepen zal er gaande het proces niet gecommuniceerd worden naar buiten toe. De informatie naar de voorzitters(besturen) en de leden zal vanuit de FBC verzorgd worden door Peter Roosendaal, lid van de stuurgroep. Zoals iedereen inmiddels gewend is zal de informatieverstrekking gaan in de vorm van nieuwsbrieven. De nieuwsbrieven zullen op de 3 websites geplaatst worden.

Tijdens het proces zullen er “klankbordbijeenkomsten” georganiseerd worden. Leden van de stuurgroep zullen een aantal zaterdagochtenden van 11.00 tot 12.00 uur op het voetbalveld aanwezig zijn om vragen van leden en werkgroepen te beantwoorden. Deze bijeenkomsten vinden plaats op de volgende zaterdagen: 11 oktober, 25 oktober, 8 november, 22 november en 13 december.

In de komende periode zijn er tevens twee informatievonden voor de leden gepland om iedereen zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de loop van het fusieproces.

Tijdpad

Het tijdpad van het fusieproces is uitgezet. De belangrijkste momenten op een rijtje:

Tijdstip

Zomer 2014

Voorbereiding samenstellen FBC (stuurgroep en werkgroepen)

Do 4 september 2014

Vergadering FBC en voorzitters: bespreken opdrachtformulering en start werkgroepen

Periode oktober t/m december

Klankbordbijeenkomsten met leden en werkgroepen

Midden oktober (wk 43)

Vergadering FBC: werkgroepen informeren elkaar over proces en voortgang

Eind oktober 2014 (wk 44)

Toezenden tussenrapportage aan stuurgroep

Begin November 2014 (wk 45)

Vergadering FBC: Bespreken tussenrapportage

Eind november 2014 (wk 47)

Tussenrapportage aan de besturen

Eind november 2014 (wk 48)

Informatieavond bij beide verenigingen over proces en de voortgang.

Midden december 2014 (wk 51)

Vergadering FBC; werkgroepen informeren elkaar over proces en voortgang

Eind december 2014 (wk52)

Toezending schriftelijke eindrapportage van de  werkgroepen aan de FBC

Medio januari 2015 (wk3/4)

Vergadering FBC: Bespreken eindrapportage

Eind januari 2015 (wk 5).

Concept voorstel fusie gereed

Eind januari 2015 (wk 5).

Bespreken concept voorstel tot fusie

Medio februari 2015 (wk 7)

Informatieavond: bespreken concept voorstel tot fusie met alle leden van v.v. Zuidwolde en ZZVV

Begin  maart 2015 (wk 10)

Concept voorstel tot fusie wordt definitief voorstel

Medio maart 2015 (wk11/12)

Uitnodiging voor bijzondere algemene ledenvergadering bij de beide verenigingen afzonderlijk.

April 2015 (wk 15)

Besluit tot fusie in een bijzondere algemene ledenvergadering van v.v. Zuidwolde en ZZVV

Voor 1 mei 2015

Aanvraag naar KNVB voor verzoek goedkeuring

juni 2015

Passeren akte van oprichting bij notaris

1 juli 2015

Voorbereiding ledenvergadering september 2015  i.v.m. keuze nieuwe bestuur.

De FBC is ervan doordrongen dat dit een ambitieus tijdpad is! De bedoeling is wel dat we dit tijdpad, waar mogelijk, gaan aanhouden.

Tot zover deze vijfde nieuwsbrief.

Namens de FBC,

Peter Roosendaal.