Geschreven op 30 oktober 2014 door Peter Roosendaal

Nieuwsbrief samenwerking Voetbal Zuidwolde (7)

Uitgave 7; December 2014

Dag voetballiefhebbers,
Hierbij de 7de Nieuwsbrief over de mogelijke fusie tussen v.v. Zuidwolde, ZZVV met integratie van JVZ. Op woensdag 19 november is de Fusiebegeleidingscommissie (FBC) onder leiding van Titus Kok bijeen geweest om de voortgangsrapportage en voorstel voor de presentatie op de informatieavonden te bespreken.
Na de informatieavonden op 26 en 27 november is de FBC op 16 december wederom bij elkaar geweest. In de volgende nieuwsbrief zullen wij iedereen hierover informeren.

Voortgangsrapportage
Op de 19de november hebben de werkgroepen hun presentatie van de werkzaamheden aan de leden van de FBC laten zien. Op/aanmerkingen en suggesties werden gegeven om ervoor te zorgen dat de leden een zo goed mogelijk beeld zouden krijgen van de huidige stand van zaken m.b.t. de fusie. Hierbij bleek dat de werkgroepen veel informatie hadden ingewonnen bij ter zake kundige leden van de 3 voetbalgeledingen en deze informatie hadden verwerkt in de presentatie.
• Werkgroep Cultuur
De werkgroep “Cultuur” is tevens bezig geweest om de keuze voor het logo, clubkleuren en naam verder uit te werken. Belangrijk hierbij is hiervoor zoveel mogelijk draagvlak te creëren bij de leden.
Op de websites kwam een mooie poster (met dank aan Gita van JVZ) om de leden de kans te geven ideeën aan te leveren. Uiteraard is hier een prijsvraag aan verbonden, mocht het daadwerkelijk tot een fusie komen.
Behalve de bovengenoemde wedstrijd is de werkgroep ook hard aan het werk geweest met interviews. Deze interviews zijn afgenomen bij 15 z.g. “cultuurdragers “ van de voetbalgeledingen, De bedoeling was om te inventariseren hoe deze “voetbaldieren” tegen de eventuele fusie aankijken en de uitkomsten hiervan worden meegenomen bij het uiteindelijk voorstel .
• Werkgroep Technisch beleid
Eén van de opdrachten van de werkgroep “Technisch beleid” was om te komen tot een voorstel m.b.t. de speeldag(en). Vanzelfsprekend spelen emoties hierbij een grote rol. Om de keuze zoveel mogelijk uit de emotionele sfeer te halen en te richten op feiten is een matrix opgesteld. D.m.v. deze matrix zijn de kansen en bedreigingen van de verschillende speeldagen in beeld gebracht. Deze matrix dient als hulpmiddel om de gedachten te bepalen om tot een goede persoonlijke keuze te komen. Om die persoonlijke keuze te kunnen maken werd door de werkgroep “Technisch beleid” een enquête samengesteld naar aanleiding van suggesties vanuit de FBC.
De uitkomsten van deze enquête zullen gebruikt worden als één van de onderdelen bij de uiteindelijke besluitvorming.

Informatieavonden
Op woensdag 26 november beet ZZVV de spits af bij de informatieavonden. Rond de 30 leden waren aanwezig om de huidige stand van zaken m.b.t. de eventuele fusie aan te horen. De dag daarna was de FBC bijna voltallig aanwezig op de bijeenkomst voorafgaande aan de ledenvergadering van Zuidwolde. Op beide avonden viel de opkomst wat tegen. Alle werkgroepen gaven een duidelijke (PowerPoint) presentatie. Daarna was er gelegenheid tot het stellen van vragen en de mogelijkheid om suggesties/ideeën in te dienen.
Na afloop gaven diverse leden aan dat zij een duidelijk beeld gekregen hadden van wat er gaande was.

Vervolgtraject

Voorlopig is het even rustig rondom de velden. In de zaal is er daarentegen genoeg te doen met zaalvoetbaltoernooien en het zaalvoetbal van de jeugd. De stuurgroep van de FBC gaat in de kerstvakantie aan het werk om de verschillende concepten van de werkgroepen samen te voegen tot één conceptvoorstel. In januari 2015 zijn er wederom vergaderingen gepland..
In schema het vervolgtraject:
24 december 2014: Inleveren concepten van de werkgroepen bij voorzitter Titus Kok
29 december 2014: Stuurgroep gaat conceptplan maken
21 januari 2015: Vergadering FBC
Eind januari 2015: Vergadering FBC en de besturen; bespreken conceptvoorstel voor een fusie.

In 2015 wordt het fusietraject vervolgd en zullen wij iedereen wederom via de Nieuwsbrief op de hoogte houden van de vorderingen m.b.t. een mogelijke fusie van het voetbal in Zuidwolde. In deze nieuwsbrief zullen wij ook uitgebreid terugkomen op de resultaten van de enquête.

Namens de FBC,

Peter Roosendaal.