Geschreven op 14 maart 2019 door Bert Brontsema

OldStars-team - toernooi bij PEC Zwolle

Goalgetter Henk de Lange scoort 1e toernooigoal

Donderdag 14 maart 2019 speelde het OldStars-team van vv Zuidwolde haar allereerste toernooi. Het betrof hier het groots opgezette toernooi van PEC Zwolle United. In de fraaie opblaashal nabij afslag Zwolle Noord speelde het OldStars-team gedurende deze hele dag vijf wedstrijden. In de zware poule werd weliswaar veloren van HHC Hardenberg, maar het belangrijkste was toch wel, dat Henk de Lange de absolute primeur had door de 1e goal in dit toernooi te scoren. Daarnaast werd verloren van Vitesse '63 en de latere winnaar van dit toernooi SV 't Harde.

Ondanks het verlies tegen SV 't Harde kregen we toch wel een mooi compliment van de tegenstander, dat we voor hun de lastigste tegenstanders in dit toernooi waren, door vroeg druk te zetten op hun aanvallen. Onze gretigheid en werklust werd in de pouleronde helaas niet beloond, maar gaf ons wel een goede leer om na de lunch niet te aanvallend te gaan spelen en zuiniger met onze energie om te gaan.

Na de thee/lunch bonden we de strijd aan met VV WVF uit Zwolle en VVI uit Idskenhuizen. Beide tegenstanders werden met duidelijke cijfers (respectievelijk 4-1 en 8-1) verslagen. Met name onze spits Henk de Lange had het behoorlijk op zijn heupen en scoorde menig goal. We weten nu waar de voetbalgenen van Erwin de Lange wegkomen. Een goed voorbeeld doet goed volgen.

Al met al hebben we een heel gezellige dag gehad en werd het toernooi goed georganiseerd door PEC Zwolle United en was er ook een uitstekende wedstrijdbegeleiding. Bovendien was de catering tiptop geregeld. Absoluut voor herhaling vatbaar.

Groeten van de oudjes

Afbeeldingen bij dit bericht