Geschreven op 10 april 2016 door Bert Brontsema

Protos 1 - Zuidwolde 1 = 2-3 (2-2)

Zuidwolde herstelt zich bijtijds

Zuidwolde begon veel te slap aan het duel en had een vroege 2-0 achterstand nodig om wakker te worden. Door korter op de man te zitten verspeelde PROTOS vervolgens steeds vaker de bal en kantelde de wedstrijd al snel in het voordeel van Zuidwolde. Binnen amper 2 minuten scoorden Frans Capellen en Marcel Linthorst puur door iets meer teamdruk. Met name de 2e goal van Marcel Linthorst was in voorbereiding en afronding "een ware beauty". Gerust werd dan ook met een stand van 2-2. De "winnende goal" werd in de 60e minuut binnengekopt door Robin Steenbergen. Eindstand derhalve 2-3.

Slap begin Zuidwolde

Hoewel Marcel Linthorst in de 4e minuut een dot van een kans kreeg was PROTOS in het eerste kwartier in met name positieve agressiviteit de bovenliggende partij. ZUIDWOLDE dekte op veel te grote afstand van de tegenstander. Het was dan ook wachten op goals van PROTOS. In de 14e en 16e minuut strafte PROTOS het slappe begin van ZUIDWOLDE dan ook genadeloos af. Joost Meijerink en Robin Soppe scoorden toen de 1-0 en 2-0.

Zuidwolde kantelt de wedstrijd

Pas na de 2-0 begon ZUIDWOLDE agressiever druk te zetten. Met name Bastin Steenbergen zette de tegenstander onder druk en prompt leed PROTOS steeds vaker balverlies. Desondanks had ZUIDWOLDE van achteruit een "lucky crosspass" van Stefan Liezen nodig om via Frans Capellen de aansluitingsgoal te maken. Het was overigens maar goed dat Frans Capellen in die 23e minuut nog geloofde in het mistasten van de PROTOS-defensie op de lucky pass van Stefan Liezen. In de afronding liet Frans Capellen geen steek vallen (2-1). Amper 1 minuut later lag de 2-2 tegen de touwen. Een perfecte verre pass van Koen Romme werd bijzonder knap door Marcel Linthorst in de lucht aangenomen en in één vloeiende beweging kiezelhard in de verre hoek boven tegen de touwen geknald (2-2). Dit was ook de ruststand.

Robin Steenbergen matchwinner

Direct na rust kreeg Marcel Linthorst een uitgelezen kans om Zuidwolde op voorsprong te knallen. Zijn inzet ging echter net voorlangs de goal. Het bleek echter uitstel van executie te zijn. In de 60e minuut werd een perfecte voorzet van Koen Romme knap bij de 2e paal binnengekopt door Robin Steenbergen (2-3). Ook in de vervolgfase was ZUIDWOLDE de betere ploeg en kreeg goede kansen via Frans Capellen, Marcel Linthorst en Robin Steenbergen. Het was echter steeds "net niet" voor de Zuidwoldigers. Doordat de 4e goal niet viel bleef PROTOS geloven in een beter resultaat. Achterin kwam Zuidwolde dan ook nog een paar maal goed weg. Desondanks stond er na 90 minuten 2-3 op het scorebord. De overwinning was terecht, maar ZUIDWOLDE maakte het zichzelf onnodig moeilijk.

Opstelling Zuidwolde

Jarno Bruins Slot, Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman, Steven Berghuis, Stefan Liezen, Koen Romme, Jarmo de Jonge (Gerald Kreuze), Bastin Steenbergen, Robin Steenbergen, Frans Capellen, Marcel Linthorst

man v.d. wedstrijd: Team Zuidwolde