Geschreven op 04 april 2021 door Bert Brontsema

Robin van Goor 25 jaar lid

Robin van Goor - the flying dutchman

"De foto der foto's" uit het archief van de v.v. Zuidwolde is de flying-tackle-actie van Robin van Goor tijdens het duel tegen de BVO PEC ZWOLLE (oefenwedstrijd in het kader van het 60-jarig bestaan van v.v. Zuidwolde in 2007). Robin behoort evenals Hans v.d. Vegt, Jesper Jansen en Remon Baas tot de vriendengroep, die thans 25 jaar lid zijn van de club. Robin heeft de gehele jeugdopleiding van v.v. Zuidwolde en JVZ doorlopen en ging in het jaar 2005 als complete vriendengroep - aangevuld met enkele oudere en ervaren spelers - voetballen in het Zuidwolde 3-team. Sportief was Robin van deze groep de speler met de meeste potentie en hij speelde naderhand ook diverse wedstrijden in het 1e team. In het seizoen 2006/2007 promoveerde Robin met Zuidwolde 2 in een beslissingswedstrijd tegen Hoogezand 2 - op het terrein van Asser Boys - naar de 1e klasse.

Zijn debuut in Zuidwolde 1 speelde Robin - gelijk met Remon Baas - in het duel in Ommen tegen OZC.  Hij speelde toen centraal achterin met Melle Nikkels. Naderhand werd Robin vaste speler van Zuidwolde 1. Zijn kracht was vooral zijn kenmerkende rushes over de gehele rechterflank. Robin was en is een type speler, die de gehele flank kan bezetten (rechter vleugelverdediger, rechter middenvelder en rechter spits). Een goalgetter was Robin niet, maar een man uitschakelen kon hij als de beste. Dienaangaande wordt daartoe nog altijd de wedstrijd genoemd van Dalen 1-Zuidwolde 1 op 24 februari 2008. Zuidwolde had net een serie slechte resultaten geboekt en had een overwinning nodig tegen één van de topploegen uit de 2e klasse, t.w. Dalen. Sterspeler bij Dalen was de door vele verenigingen (w.o. BVO's) felbegeerde linkerspits Arjan Wessels. Robin had de opdracht om deze veel scorende speler uit te schakelen, hij slaagde  met glans en wimpel daarin. Arjan Wessels kwam er niet aan te pas en Zuidwolde won dat duel uiteindelijk met 0-2.

Vanwege zijn werk als piloot kon Robin lang niet altijd voetballen. In het huidige merkwaardige corona-seizoen speelt Robin  thans in Zuidwolde 3. In september jl. werd er op de vroege zondagmorgen de lokale derby Zuidwolde 3 - sterrenteam Zuidwolde 4 gespeeld. Onder mooie, zonnige weersomstandigheden en veel publiek eindigde dit duel in een moeizame 3-2 overwinning voor het sterrenteam Zuidwolde 4. De overwinning voor Zuidwolde 4 werd letterlijk voor de poorten van de hel weggekaapt. Bij Zuidwolde 3 was Robin van Goor "man van de wedstrijd" door te scoren en een assist te geven, die eveneens leidde tot een goal. Robin heeft indertijd (2005-2007) ook in de activiteitencommissie gezeten, waarbij toen een succesvolle clubveiling werd georganiseerd. Robin van Goor: 25 jaar lid van v.v. Zuidwolde, gefeliciteerd!

Afbeeldingen bij dit bericht