Geschreven op 03 februari 2015 door Henri Vogelzang

SCD '83 1 - Zuidwolde 2

Oefenwedstrijd met een mooie doelpunten
Op een mooi winterse maandagavond speelde Zuidwolde 2 een uitwedstrijd in Dedemsvaart tegen het volledige eerste elftal van Scd 83 1. Beide trainers hadden op zaterdag contact gehad met elkaar om te spelen . Zoals bekend in Zuidwolde staat het 2e elftal mooi bovenaan in de reserve 2e klasse. Dus een tegenstander op een hoger niveau is dan alleen maar mooi om nog een stapje omhoog te doen. SCD '83 speelt in de 3e klasse oost en staat op de 5e plaats. Zeg maar op een gelijk niveau als Zuidwolde 1 en ZZVV 1.

Temporijk duel
Aftrap om 20:30 op sportpark “de boekweit”, het thuisfront van trainer Henri Vogelzang. De wedstrijd begon direct met een hoog tempo van de kant van SCD '83 en leidde na 10 minuten door een verkeerde terugspeel van Zuidwolde de 1-0 voor de thuisploeg. 5 minuten later kreeg SCD vanaf rechts een voorzet die Spits Nick Dekker mooi in de lange hoek kopte 2-0.

Kanteling van het duel – treffer Jarmo de Jonge/assist Bas Hempen
De heren van Zuidwolde wisten maar goed dat hier wel even een tandje erbij moest en na een kwartier zag je het vertrouwen in elkaar en de bal werd lekker in de ploeg gehouden. Dit resulteerde in een mooie opbouw over het middenveld en daarna een diepe bal op de linkerflank. Bas Hempen werd de diepte ingestuurd en zette een fantastisch voorzet in. Deze kwam bij de 2e paal en Jarmo de Jonge nam aan en schoot snoeihard de bal binnen 2-1. Zuidwolde zat weer in de wedstrijd. Verschillende kansen waren er van beide kanten en de ruststand was dan 2-1.

Zuidwolde 2 kent een sterke bank
Na de rust bracht trainer Henri twee spelers in. Anne Klein was gewisseld in de 30 ste minuut daar kwam Jari van de Water voor in de plaats. Robin Steenbergen werd vervangen voor Remon Baas en Elwin Bruins werd vervangen door Ruben Kroezen. De wedstrijd ging op de zelfde niveau weer door als de eerste helft . Twee ploegen die lekker aan het voetballen waren en dat was ook te zien. Snel balspel op het veld( wat in de loop van de avond wel gladder werd) werd afgewisseld met mooie aanvallen. Prachtige gelijkmaker Mark Tiggelaar/ assist Michiel Vrielink. Een overtreding op de rechterkant werd gefloten door de goed fluitende Xander Pouls van SCD '83 kant. Voordat iedereen goed kon gaan staan nam Michiel Vrielink de bal en zocht Mark Tiggelaar die deze in een luchtduel fantastisch inkopte in de lange hoek .stand 2-2. Je zag dat het weer een mooie open wedstrijd werd en vervolgens kwam SCD '83 door een rare bal op de goal geschoten waarbij keeper Jarno Bruins Slot in combinatie met Jerry Dekker de bal niet goed kon weg stompen en de 3-2 lag in het zijnet . Justin de Vries kwam nog in het veld voor de laatste 30 minuten voor Bas Hempen.

Karakter Zuidwolde 2 houdt de ploeg in de wedstrijd 10 Minuten na de 3-2 kwam de thuis ploeg op 4-2 door een bal opgevangen door Stan Dekker en deze schoot de bal met zijn sterke linkerbeen in de goal. Maar de mannen van Zuidwolde bleven doorgaan en door een vrije bal op 20 meter afstand stond Erwin Fieten klaar om deze te nemen. Keeper Robert Withaar had de muur klaar gezet maar Erwin schoot de bal door de muur in de korte hoek stand 4-3.

Schwalbe Nick Dekker wordt beloond met strafschop
Aan het einde van de wedstrijd (83e minuut) kwam er een diepe bal op de slimme spits Dekker deze hield zich vast aan Ruben Kroezen en liet zich vallen. Scheidsrechter zag het maar gaf een gemakkelijk gegeven penalty . Deze werd dan ook ingeschoten door de man die de penalty “slim” gekregen had. Eindstand van de wedstrijd 5-3.
Zuidwolde 2 kon terugkijken op een hele leerzame avond en mocht zeker trots zijn op de geleverde prestatie tegen een compleet en een volledige 1e elftalteam. Het zal het team van Henri Vogelzang en co een goed boost geven voor een goed vervolg in de competitie. Ook in dat kader mag genoemd worden de recente puike prestatie van Zuidwolde 2 tegen 1e klasser Hoogeveen 2. Deze oefen-uitwedstrijd werd verdiend gewonnen met 0-2.

Opstelling Zuidwolde:
1 Jarno Bruins Slot 2 Elwin Bruins 3 Erwin Fieten 4 Jerry Dekker 5 Arno Reinders 6 Michiel Vrielink 7 Jarmo de Jong 8 Bas Hempen 9 Robin Steenbergen 10 Anne Klein 11 Mark Tiggelaar 12 Jari van de Water 13 Remon Baas 14 Justin De Vries 15 Ruben Kroezen.

Wanneer zondag de competitiewedstrijd uit tegen Olyphia afgelast wordt, speelt Zuidwolde 2 thuis tegen SC Balbrug 1.

Man van de wedstrijd: TEAM ZUIDWOLDE 2