Sleen 1 - Zuidwolde 1 = 1-2 (1-2)

Gehavend Zuidwolde pakt verdiende winst
Door blessures begon ZUIDWOLDE gehavend aan de match tegen Sleen. Daar kwam nog bij, dat doelman Jelmer Timmer na een half uur geblesseerd het veld moest verlaten. Hij werd echter uitstekend vervangen door Stand-in-doelman Frank Middelveld. Met prima reddingen van Frank Middelveld slaagde Sleen er niet in de gelijkmaker te scoren.
Het in de blauwe uit-tenues spelende ZUIDWOLDE begon goed aan de wedstrijd en kreeg via Wessel Buning in de 10e minuut – op aangeven van Frans Capellen – een grote kans om de score te openen.

Kort daarop was het aan de andere kant via Esra Philips wel raak voor Sleen (1-0). Nog voor rust herstelde Zuidwolde de schade en via 2 prima veldgoals van Jarmo de Jonge en Wessel Buning stond de eindstand bij rust al op het scorebord (1-2).

Treffer Esra Philps
Zuidwolde begon goed aan de wedstrijd en in de 10e minuut bracht Frans Capellen zijn collega-spits Wessel Buning in stelling. Diens inzet ging echter net naast. Vanuit de counter was SLEEN incidenteel gevaarlijk. Zo ook in de 13e minuut toen een doorbraak over de rechterflank volgde. De bal werd vervolgens keurig centraal naar de "16-meter" teruggelegd, waarna Esra Philips doelman Jelmer Timmer met een fraai schot in de bovenhoek kansloos liet (1-0).
Ongeconcentreerdheid en gemakzucht leken Zuidwolde in de 18e minuut de genadeslag te geven. Wonder boven wonder ging een inzet Derek Slot net naast de goal van Jelmer Timmer.

Zuidwolde herpakt zich – Treffer Jarmo de Jonge
Zuidwolde was kennelijk wakker geschud en nam steeds nadrukkelijker het heft in handen.
In de 25e minuut volgde een fraaie aanval over de linkerflank. De sterk spelende linker vleugelverdediger Mathijs Capellen zette met een prima pass Koert Bouman aan het werk. Diens voorzet werd vervolgens door de goed voor zijn man komende Jarmo de jonge met buitenkantje rechter voet in de verre hoek getikt (1-1).

Wessel Buning beloont zich met een fraaie treffer
Ook de rechterflank van Zuidwolde kon vervolgens niet achterblijven. Na een prima onderschepping van Martijn van Meurs werd vervolgens Frans Capellen op de rechterflank vrijgespeeld. Diens pass werd vervolgens met een klassieke inzet van Wessel Buning omgezet in een treffer (1-2).

Blessure doelman Jelmer Timmer
Kort daarop verstapte Zuidwolde-doelman Jelmer Timmer zich en moest zich in de 30e minuut laten vervangen door wissel-veldspeler Frank Middelveld. Sleen rook daardoor weer kansen en stand-in-doelman Frank Middelveld moest voor rust 2x knap redding brengen. Kort voor rust leek Zuidwolde op 1-3 te komen, doch Wessel Buning stuitte op Sleen-doelman Kristian Ludwig.

Reflex-reddingen Frank Middelveld
Na rust kreeg Sleen in de 55e minuut een geweldige kans om op gelijke hoogte te komen. Doelman Frank Middelveld voorkwam in een reflex met de voet een treffer van één van de voorwaartsen van Sleen. Kort daarop liet doelman Frank Middelveld zich bijna verrassen door een oneffenheid van het veld. Ternauwernood wist hij nog bijtijds redding te brengen.

Zuidwolde neemt meer initiatief
Vervolgens werd Zuidwolde de steeds beter voetballende ploeg en kreeg goede mogelijkheden om de score verder op te voeren. Sleen-doelman Kristian Ludwig pareerde echter uitstekend twee fraaie kopballen van Jarmo de Jonge en Wessel Buning. Ook invaller Anne Klein stuitte met een hard schot in de 80e minuut op de vuisten van doelman ludwig. Met "kick en rush-voetbal" trachtte Sleen nog met opportunistisch spel een gelijkspel uit het vuur te slepen. Doelman Frank Middelveld had andermaal weer een paar fraaie reddingen en zorgde er daarmee voor dat de punten meegingen naar Zuidwolde.

Opstelling Zuidwolde
Jelmer Timmer (Frank Middelveld), Leon Schoemaker (Anne Klein), Tiemen Wegman , Mathijs Steenbergen, Mathijs Capellen, Martijn van Meurs, Bastin Steenbergen, Jarmo de Jonge, Frans Capellen , Wessel Buning, Koert Bouman (Peter Nijboer)

Man van de wedstrijd: Mathijs Capellen.