Geschreven op 30 juni 2016 door Mariëtte Buning

Sportpark gesloten tijdens vakantie

Sportpark Woltingeslag uit voorzorg gesloten tijdens vakantie

Na veelvuldig overlast op de sportvelden heeft de gemeente in overleg met de voetbalverenigingen uit Zuidwolde besloten het sportpark, uit voorzorg, te sluiten deze zomer. Er is de afgelopen periode veel overlast geweest op de sportvelden van sportpark Woltingeslag door jongeren. Met fietsen op het kunstgras, rotzooi achterlaten op de velden en tribune en uitgedrukte sigarettenpeuken en kauwgom op het nieuwe kunstgrasveld zijn de aanleiding om tot deze maatregel over te gaan.

Behoud grasmat
In 2014 is een nieuw kunstgrasveld aangelegd op sportpark Woltingeslag in Zuidwolde. Hoewel de sportparken in De Wolden openbaar toegankelijk zijn en de gemeente een gezonde levensstijl aanmoedigt, hebben de sportverenigingen en de gemeente de conclusie getrokken dat, voor het behoud van het kunstgrasvelden en de natuurgrasvelden, het sportpark in de zomermaanden dichtgaat. De maatregel is van kracht voor de duur van de zomervakantieperiode.

Hekken dicht
Sportpark Woltingeslag is van 1 juli t/m 25 augustus 2016 gesloten. Kinderen en jongeren mogen zich alleen nog onder begeleiding van ouderlijk toezicht begeven op de sportvelden. Vooral jongeren maken gebruik van de velden op tijden dat er niet op gesport wordt en laten er veel afval achter en beschadigen zo het kunstgras. Er kan deze zomer wel gebruik gemaakt worden van de sportvelden om op te sporten, maar dit is alleen mogelijk onder ouderlijk toezicht. Zowel politie als de gemeente houden deze zomer extra toezicht op het sportpark.