Geschreven op 04 oktober 2015 door Bert Brontsema

STADSKANAAL 1 - ZUIDWOLDE 1 = 0-0

Dik verdiend punt ZUIDWOLDE
De nr.2 in de competitie STADSKANAAL trachtte in de aanvangsfase van beide helften ZUIDWOLDE te overrompelen. Het lukte "de Knoalsters" echter niet om ZUIDWOLDE met een vroege goal te verrassen. ZUIDWOLDE pareerde deze opzet van STADSKANAAL uitstekend en nam gaandeweg beide helften van de wedstrijd het initiatief over en had zeker ook kansen om te scoren. Dit lukt ZUIDWOLDE echter niet, zodat na 90 boeiende minuten een terechte 0-0 eindscore op het scorebord stond.

Sterke start Stadskanaal
"De Knoalsters" lieten bepaald geen gras over hun intenties groeien en waren uit op een snelle voorsprong. Die leek er ook te komen toen al in de 1e minuut Sten Vos over de rechterflank doorbrak. In de vervolgfase kreeg Leroy Schnieders een goede kansen om Stadskanaal op voorsprong te knallen. Dit Lukte echter niet, waarbij Zuidwolde goed weg kwam. Na dit beginoffensief nam ZUIDWOLDE aan de hand van de sterk opererende captain Stefan Liezen het heft steeds meer in handen. Zowel Steven Berghuis alsmede Frans Capellen braken een aantal malen goed door over beide flanken. Hun beider voortzetting misten echter de juiste afstelling.

Koert Bouman strandt op voet van doelman Geerlings
Zuidwolde kwam halverwege de 1e helft goed weg toen een vrij trap van Stadskanaal-speler Denny Feiken door iedereen werd gemist. Doelman Jelmer Timmer kon pal voor de lijn ternauwernood redding brengen. De beste kans in de 1e helft was echter voor Zuidwolde. In de 40e minuut kwam de bal na een goed lopende aanval van ZUIDWOLDE voor de voeten van Koert Bouman. Diens inzet kon door doelman Geerlings slechts met de voet pareren. Ruststand 0-0.

Flitsende start 2e helft Stadskanaal - Tiemen Wegman rots in de branding
Evenals in de 1e helft trachtte Stadskanaal in het begin van de 2e helft de score te openen met een flitsende start. Invaller Tristan Rotman leek namens Stadskanaal ook in de 55e minuut nabij de 1e paal te scoren, Zuidwolde had toen geluk dat de inzet van Rotman naast ging. Kort daarop kwam Zuidwolde andermaal goed weg. Laatste man Mathijs Steenbergen tastte mis, waarna Stadskanaal-spits Mario Georgecu een opgelegde kans kreeg om te scoren. Voorstopper Tiemen Wegman maakte zich - namens Zuidwolde - onsterfelijk door de bal van de lijn te halen.

Zuidwolde knokt zich terug in de wedstrijd
Na dit offensief knokte Zuidwolde zich knap terug in de wedstrijd. Stadskanaal moest nadrukkelijk terug. Zuidwolde kreeg rond de 70e minuut een paar prima mogelijkheden via
Marcel Linthorst (2x) en Frans Capellen. Zeker bij de kans van Frans Capellen kwam Stadskanaal goed weg.

Grimmig slot van het duel
Doordat een goal uitbleef hadden beide ploegen moraal voor een sterk slotoffensief. Het duel werd in de eindfase zeker grimmig. De dienstdoende scheidsrechter, de heer Achttien had in die fase de handen vol aan dit duel en moest her en der een kaart trekken om het duel blijvend in goede banen te leiden. Zuidwolde leek in blessuretijd nog op voorsprong te kunnen komen toen er sprake was van een handsbal binnen het strafschopgebied van Stadskanaal. Scheidsrechter Achttien zag er echter geen opzet in en liet doorspelen. Uiteindelijk werd de wedstrijd afgefloten met een terechte 0-0.

Opstelling ZUIDWOLDE

Jelmer Timmer, Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman, Leon Schoemaker (Jerry Dekker), Steven Berghuis, Stefan Liezen, Koert Bouman (Bastin Steenbergen), Marcel Linthorst, Frans Capellen, Wessel Buning Robin Steenbergen) , Peter Nijboer

Man van de wedstrijd: Team Zuidwolde