Geschreven op 29 februari 2016 door Zuidwolde2

Steenwijk 2 - Zuidwolde 2 = 2 - 1 (0-0)

Zondagmorgen werd er verzameld om 10:30 uur in de kantine. Vandaag is het een zeer belangrijke wedstrijd uit tegen concurrent Steenwijk . Ze staan met 3 punten achter en een wedstrijd minder gespeeld, dus winnen is van groot belang. De aankomst op het sportpark waar de dik 100 jaar bestaande club staat en wij het bericht gekregen hadden dat het veld er prima bij zou liggen.

We kwamen met een mooie selectie het veld op voor de warming up. Maar kwamen er al snel achter dat er stukken op het veld nog bevroren waren en erg glad was. Dat kwamen we dan ook snel achter dat Henk Wiegers door zijn enkel ging doordat hij raar weggleed . Einde oefening voor Henk, Silvano nam zijn plek in. De eerst helft werd er in de begin fase afgetast hoe en wat er kon op het veld en dat er gauw de lange bal gegeven moest worden kon ook niet uitblijven. Mark kwam in de 28 ste min 1 op 1 met de keeper te staan maar trok de trekker niet over. Daarna kwamen we diverse keren voor de goalie van Steenwijk maar doordat de bal net verkeerd stuiterde en opsprong ging het enkele keren steeds mis. Een aanval op de linkerflank met een mooie voorzet van Niels Nieland op Silvano met een niet te missen bal normaal voor hem schoot hij hem te zacht in . De keeper kon de bal makkelijk pakken . Niels had daar dan ook nog 2 zeer grote mogelijkheden maar ook hij raakte de bal te zacht om de keeper te verslaan. 3-0 had er op het bord moesten staan maar helaas. 0-0 ruststand. In de rust gaf de trainer aan dat de wedstrijd nog vol aan de gang was en dat we de 2e helft vol aan de bak moesten. De kansen waren er ook voor Steenwijk maar ook zij hadden veel last van de zware mat die er lag. Begin van de 2e helft was de druk op de goal van Steenwijk ook groot .

Er waren diverse cornerballen maar die konden makkelijk uit verdedigd worden, waardoor er een snelle counter van Steenwijk was en de spits alleen op Jelmer Timmer kon sprinten en snoeihard de bal in de rechterbovenhoek schoot. 1-0 waardoor de ook niet te missen kans ook finaal over de bal getrapt werd. Maar helaas zoals de voetbalwet zich doet gelden "als je zelf niet scoort doet de tegenstander het wel".

De koppies van Zuidwolde gingen niet hangen maar er werd gestreden voor de gelijkmaker. Kansen waren er wel aan beide kanten maar door het veld werden er ballen geschoten die normaal gewoon in het netje liggen . Door aanvallend voor de gelijkmaker te gaan werd er weer een snelle counter van Steenwijk gecreëerd en de 2-0 was dan een een mokerslag voor de mannen van Zuidwolde . Captain Frank had nog een grote kans en schoot met zijn mindere linker net naast. Mark kreeg de bal in de 84 minuut ingespeeld vanaf rechts en maakte knap de 2-1. Daarop volgend schoot mark nog een op de goal en de keeper maakte daarop een fantastisch redding . Helaas geen 2-2 wat erg verdiend was. Helaas geen punten en een stapje naar nr 3 op de ranglijst. Volgende week speelt Zuidwolde 2 uit tegen Ruinerwold. Dan de ruggen weer rechten en vol voor de overwinning gaan.

Opstelling : Jelmer Timmer , Leon , Tom, Frank , Erwin , Jerry ( 63 Eelke ) Ruben ( 58 Roland ) bas , Niels , Silvano ( 78 Stefan ) Mark , ( Henk blessure )

Bron : enne buiten veld .