Geschreven op 10 oktober 2021 door .

SV Pesse – VV Zuidwolde = 0-2 (0-1)

Zuidwolde heer en meester in Pesse

Zuidwolde heeft zich deze zondagmiddag gerevancheerd voor de slechte ouverture van het seizoen tegen VENO. In Pesse werden even de puntjes op de i gezet en werd de thuisploeg op een kansloze nederlaag getrakteerd. Het enige wat het zichzelf kan verwijten is dat er geen monsterscore werd neergezet.

Pesse had de aftrap en speelde behoedzaam rond. Ze creëerden enkele kansen, maar Sjors van der Weide redde bekwaam over de grond. Na 10 minuten kreeg Zuidwolde de overhand en hield dit tot het einde van de wedstrijd vol. De eerste aanval van Zuidwolde was via een voorzet van Tom Buijtendorp op Frans Capellen die de bal terug legde op Joris de Roo. Zijn harde schot werd door keeper tot hoekschop verwerkt. De volgende aanval was een inzet van Frans die weer tot corner werd verwerkt. Zuidwolde kreeg in de eerste helft maar liefst 7 hoekschoppen te nemen, om even het overwicht aan te duiden. Steven slingerde ze steeds mooi voor de pot, maar helaas kwam er weinig uit. Joris had nog een harde pegel, maar recht in de handen van de keeper. Sven Cazemier had bij een van de aanvallen nog een mooi schot uit de draai, helaas ging deze net naast.
Na een half uur was er een goede uitval en kans voor Pesse, gelukkig voor Zuidwolde werd deze naast getikt. Aan de schaduwkant van het veld was het gras nat, dus veel ballen schoten door. De ballen moeten dus maar door de lucht dacht aanvoerder Mathijs Steenbergen en gaf een mooie voorzet en de pegel hierop van Frans ging helaas over. Uit de laatste corner voor rust wilde Martijn Spijkerman inkoppen, maar de keeper stompte de bal net weg voor zijn hoofd. Nico Schulting speelde met veel inzet en flair en zorgde voor veel stuwing richting het doel van Pesse. Dan als je voorzichtig aan de koffie in de rust begint te denken, omspeelde Frans zijn man en krulde de bal op zijn Robbens fantastisch in de bovenhoek. Zo was er de verdiende ruststand van 0-1.

In de tweede helft maakte Zuidwolde gelijk duidelijk aan Pesse dat er deze middag weinig te halen was. Corner nr. 8 leverde vooralsnog niks op. De altijd ijverige Steven Berghuis had hierna een voorzet op Tom en die tikte net voorlangs. De aanval hierop griste de keeper de bal net weg voor de voeten van dezelfde Tom. Pesse had een vast concept; naar voren rennen, met veel misbaar laten vallen na een lichte overtreding, vrije trap en Hartman achter de bal. Gelukkig leverde dat deze middag niets op.
Zuidwolde pakte de draad hierna weer op en Frans gaf Tom een beste kans, maar hij schoot voorlangs in riante positie. Gelukkig had Frans geen last meer van zijn blessure en hij gaf strak voor en de keeper werkte half weg, precies in de voeten van een attente Sven die de 2-0 binnen werkte. Zuidwolde maakte hierna ook rap de 3-0. Maar de grensrechter die in de eerste helft bij elke aanval steevast te laat was, vlagde nu voor alles. Dus de derde treffer telde niet. Vincent Hulst viel goed in en gaf vanaf linkerkant voor op Frans die de bal over de keeper wilde liften/stiften. Dit lukte net niet.
Zuidwolde ging constant door met aanvallen via man van de wedstrijd Frans die deze middag ongrijpbaar was. Door elkaar in de weg lopen lukte het Zuidwolde niet om de derde treffer te maken. Even later ging de bal voor de vierde keer tegen de touwen en na lang weifelen floot de scheidsrechter toch af. 5 minuten voor tijd stuurde Frans zijn man weer het bos in en gaf bijna vanaf de achterlijn voor. Deze werd bal werd keurig ingekopt. Nu toch 0-3 zou je denken. De scheidsrechter gaf eerst doelpunt, maar in tweede instantie keurde hij het doelpunt toch weer af. Dit moet welhaast een record zijn; drie afgekeurde doelpunten in een helft.

Maar goed, al met al een keurige overwinning voor een goed en gedisciplineerd spelend VV Zuidwolde en een compliment voor (de mannen van) Harry Warmelink.

Opstelling. Sjors van der Weide, Mathijs Steenbergen, Twan van ’t Zand, Steven Berghuis, Martijn Spijkerman, Sven Cazemier (Bastin Steenbergen), Frans Capellen, Tom Buijtendorp, Joris de Roo (Vincent Hulst), Nico Schulting (Bas Hempen) en Ralph Zantinge.

Afbeeldingen bij dit bericht