Geschreven op 17 augustus 2020 door Egbert Buning Sr.

SVV’04 – Zuidwolde = 0-2 (0-0)

Zakelijke overwinning in eerste oefenpot

De eerste oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen 2020/21 speelde zich af in Schoonebeek. Aanvankelijk 14 uur, maar vanwege de hitte verplaatst naar 11 uur. De selectie van Zuidwolde heeft enkele wisselingen ondergaan. Stefan Liezen is (voorlopig?) gestopt met voetballen en Ouren Nikkels is volgens de laatste berichten verhuisd naar Utrecht. Joris de Roo is nog met vakantie en er zijn nog enkele lang-geblesseerden.
Het veld in Schoonebeek ligt er mooi groen bij en het halve dorp is uitgelopen om Zuidwolde te aanschouwen.
SVV heeft een jonge ploeg en is het dus niet verwonderlijk dat Zuidwolde het initiatief neemt. Toch leidt dit nog niet tot grote kansen. Via de opkomende Steven Berghuis vanaf links volgt nog het meest dreigende gevaar, maar zoals gezegd, geen echt grote kansen.
Na de drinkpauze is er de eerste corner voor SVV en er volgt een stijlvolle save van Sjors. De verplichte coronapauze heeft hem goed gedaan, dit zal later ook nog blijken; geen last meer van blessures. Er volgt nog een scherpe counter van SVV, maar weer een goede redding van Sjors. Aan Zuidwolde kant nog een mooie solo van Tom, maar Sven wordt voldoende gehinderd om niet te kunnen uithalen. De daaruit volgende corner wordt door Mathijs net naast geknikt. Ruststand 0-0.

In de tweede helft maakt Chiel zijn opwachting voor Mitchell. Aanvankelijk heb je geen idee dat je naar een wedstrijd tussen een tweedeklasser en een derdeklasser zit te kijken met veel spelers die vorig jaar nog in de A’s zaten (JO19). Zuidwolde speelt slordig en lichtzinnig en SVV is gevaarlijk op de counter. De beste man van Zuidwolde is gekleed in het blauw.

Na een kwartier in de tweede helft is er een overtreding op Martijn; vrije trap. Steven neemt de bal en er volgt een streep langs de muur en de keeper, maar aan de goede kant van de paal. 0-1. SVV geeft zich nog niet gewonnen en een speler gaat alleen op keeper Sjors af. Maar weer een goede redding van hem. Tom heeft aan de andere kant weer een van zijn befaamde solo’s in huis, maar het eindigt in een corner. Hieruit weer een scherpe uitval van SVV en geschutter in de verdediging van Zuidwolde. Er volgt een schot in rechterhoek, maar U weet het al; Sjors redt andermaal.
Na de tweede drinkpauze is Frans weer ouderwets op dreef, maar zijn 0-2 wordt afgefloten door minimaal buitenspel. De volgende aanval gaat weer via Frans. Zijn voorzet wordt door Sven strak ingeschoten, 0-2. SVV geeft het laatste kwartier niet thuis en Zuidwolde krijgt legio kansen; Bastins lob is net iets te hoog en Leon Goretzka strooit met mooie passes, meestal op Frans. Uit een van zijn voorzetten schiet Sven nog op de paal. Ook Mathijs is nog twee keer dicht bij een doelpunt, maar vindt de keeper hinderlijk op zijn weg. Als laatste nog een vrije trap van de onvermoeibare Mark. Deze belandt bij Martijn en hij schiet met links net naast.

Als tweedeklasser was Zuidwolde het aan zijn stand verplicht om deze pot te winnen, en doet dat uiteindelijk ook. Toch zal het in de beker/competitie wel iets beter moeten, want met name het middenveld was erg slordig. A.s. zaterdag is er de tweede oefenwedstrijd tegen een tegenstander van ws een ander kaliber; SV Gramsbergen.

Opstelling Zuidwolde; Sjors vd Weide, Martijn Spijkerman, Ralph Zantinge (Leon Schoemaker), Mitchell Krikken (Chiel Dekker), Mark vd Beld, Mathijs Steenbergen, Sven Cazemier, Steven Berghuis, Bastin Steenbergen, Tom Buijtendorp en Nico Schulting (Frans Capellen).

Afbeeldingen bij dit bericht