Geschreven op 13 december 2015 door Bert Brontsema

SVV'04 1- ZUIDWOLDE 1 = 4-4 (2-0)

Wedstrijd met twee gezichten
Bij rust had ZUIDWOLDE met 4-0 kunnen en moeten achterstaan. Een tomeloos startend SVV'04 was vooral in standaardsituaties "levensgevaarlijk". Tegelijk moet ook gezegd worden, dat ZUIDWOLDE zich te gemakkelijk liet aftroeven. Met een slechts 2-0 achterstand bij rust mocht ZUIDWOLDE beslist niet mopperen. Kennelijk zat er "gember in de Schoonebeker thee". Ineens stroopte ZUIDWOLDE na de thee letterlijk wel de mouwen op en liet zien, dat er veel karakter schuilt in het team.

Marcel Linthorst schoot ZUIDWOLDE langszij en met name in de 2-3 liet Jarmo de Jonge zien wat strijdlust alleen al allemaal oplevert. Dankzij zijn inzet kopte Wessel Buning Zuidwolde op een 2-3 voorsprong. Te vroeg kwam SVV'04 weer langszij (3-3). De meest bizarre goal was de 4e Zuidwoldiger-treffer. SVV'04-doelman van Engelenhoven bracht eerst spectaculair redding, waarna de bal pardoes op het hoofd belandde van Wessel Buning, die de bal " onverwacht en per toeval" in de goal deed belanden (3-4). In de slotfase wist SVV'04 alsnog een gelijkspel uit dit spektakelduel te halen (4-4). Met name het publiek werd winnaar van een zinderend duel.

"Zondagsschoten" brengen SVV'04 op voorsprong
In de 1e minuut werd een treffer van Frans Capellen ten onrechte wegens off-side afgekeurd. De overigens "goed leidende scheidsrechter dhr. Hooge" ging daarbij af op het advies van de assistent-scheidsrechter van SVV'04. Dit was tegelijkertijd het laatste wapenfeit van ZUIDWOLDE in de 1e helft. SVV'04 nam nadrukkelijk het heft in handen en was vooral uit standaardsituaties zeer gevaarlijk. Uit twee van die momenten scoorde BASTIAN ZONDAG 2x. Na een half uur stond SVV'04 volledig terecht op een 2-0 voorsprong. Coach Jarrisch Keizer greep nog voor rust in en bracht de niet geheel fitte Koen Romme in voor Martijn van Meurs. Met de nodige interne wijzigingen in het veld werd getracht van achteruit meer lijn in het spel te krijgen. Aanvankelijk lukte dit niet. SVV'04 bleef de gevaarlijkste ploeg en kreeg ook beste mogelijkheden om nog voor rust de wedstrijd te beslissen. Zuidwolde mocht niet klagen over de 2-0 achterstand bij rust.

Herboren Zuidwolde stroopt de mouwen op
Er moet gember in de thee hebben gezeten en de coaches moeten een enorme "peptalk" hebben gehouden. De mix van deze zaken lieten een volledig herboren Zuidwolde in de 2e helft zien. Al in de 48e minuut bereikte een prima pass van Stefan Liezen de vrijstaande Marcel Linthorst, die vervolgens de 2-1 binnen tikte. Kort daarop leek de 2-2 al te vallen. Doelman van Engelenhoven kon bijtijds redding brengen. In de 57e minuut van de wedstrijd werd Marcel Linthorst in het strafschopgebied aangetikt, waarna hij zelf vanaf 11 meter raak schoot (2-2). De wedstrijd was ineens volledig op zijn kop gezet. Zuidwolde kreeg weer kleur op de wangen en geloofde weer in zich zelf.

Wondergoals Wessel Buning - karaktervoorzet Jarmo de Jonge
Door alleen maar druk te zetten verloor SVV'04 steeds meer het grip op het duel en was Zuidwolde - onder aanvoering van de sterk spelende Koen Romme en Jarmo de Jonge - de bovenliggende partij op het middenveld. Juist op karakter snelde Jarmo de Jonge in de 61e minuut van de wedstrijd langs zijn directe tegenstander. Zijn voorzet vanaf de linkerflank leek al in de goal te verdwijnen, doch de kopbal van Wessel Buning was wel nodig om de 2-3 aan te tekenen. De "credits" voor deze treffer waren echter terecht voor Jarmo de Jonge.
Te vroeg kwam SVV'04 in de 65e minuut weer langszij. Een fraaie aanval werd Ruben Prinsen omgezet in een treffer (3-3). Zoals in de inleiding al werd gememoreerd werd de meest bizarre goal gescoord door Wessel Buning (3-4). Kort voor tijd wist SVV'04 alsnog de gelijkmaker te scoren door Bart Moes (4-4). Zo eindigde dit memorabele duel in een terechte puntendeling.

Opstelling Zuidwolde

Jarno Bruins Slot, Mathijs Steenbergen, Martijn van Meurs (Koen Romme/Leon Schoemaker), Tiemen Wegman, Steven Berghuis, Stefan Liezen, Ruben Kroezen, Jarmo de Jonge, Marcel Linthorst, Wessel Buning en Frans Capellen.

Man van de wedstrijd : Jarmo de Jonge