Geschreven op 12 april 2015 door Bert Brontsema

Sweel 1 - Zuidwolde 1 = 0-0

Wedstrijd om snel te vergeten
Op sportpark ’t Alterbarg in Zweeloo eindigde de wedstrijd tussen SWEEL en ZUIDWOLDE zoals hij begon: 0-0. Met name in de 1e helft viel er weinig te beleven. De beste kans was in de 1e helft voor Zweelonaar Arjan Kalsbeek. Doelman Jelmer Timmer pareerde diens kopbal bekwaam en behoede Zuidwolde voor een achterstand. De 2e helft was iets levendiger en gaf het beeld, dat beide teams in ieder geval de intentie hadden om een doelpunt te maken.
Zuidwolde scoorde nog wel in de 2e helft, maar de goal van Steven Berghuis werd wegens off-side afgekeurd. Zo eindigde deze wedstrijd uiteindelijk in een 0-0.

Sweel-doelman Jesper Reuvers tast bijna mis
In de 4e minuut kreeg Zuidwolde onverwacht een kans doordat Sweel-doelman Jesper Reuvers de bal niet goed onder controle kon krijgen. SWEEL kwam op dat moment goed weg. Vervolgens kabbelde de wedstrijd moeizaam voort en werd er door de gesteldheid van het veld en de forse wind veel balverlies geleden. Zuidwolde manifesteerde zich in de 30e minuut uitsluitend met een schuiver van Martijn van Meurs. Nadat een kopbal van Wilfred Kuipers net over de goal van doelman Timmer ging kreeg in de 35e minuut Arjan Kalsbeek namens SWEEL een geweldige kans om te scoren. Op aangeven van Wilfred Kuipers kon doelman Jelmer Timmer met een krachtige inspanning de kopbal van Arjan Kalsbeek nog net voor de doellijn pareren. Rust 0-0

Beste kan Wouter v.d. Veen
Direct na rust kreeg SWEEL andermaal een kans. Een pegel van Wouter van der Veen ging net over. In de 55e minuut belande een inzet van één der SWEEL- voorwaartsen buiten bereik van doelman Timmer op de deklat. Rond de 60e minuut kreeg ZUIDWOLDE tot 2x toe goede kansen om te scoren. Eerst miste Koert Bouman en kort daarop leek Bastin Steenbergen op aangeven van Wessel Buning te scoren. Naast offside keerde doelman Reuvers de inzet van Bastin Steenbergen bijzonder knap.

Offside-goal Steven Berghuis
In een slotoffensief trok met name Steven Berghuis steeds meer naar voren. In de 75e minuut kon een solo van Berghuis nog net tot een corner verwerkt worden. In de 88e minuut scoorde Steven Berghuis wel, maar deze treffer werd wegens buitenspel geannuleerd door scheidsrechter de heer Mansouri. In blessureijd leek SWEEL onverwacht nog te scoren, doch de inzet van één der SWEEL-voorwaartsen ging voor ZUIDWOLDE gelukkig over.
Zo eindige deze wederzijds slechte wedstrijd in een terechte 0-0.

Opstelling Zuidwolde
Jelmer Timmer, Leon Schoemaker (Koert Bouman), Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman, Steven Berghuis, Martijn van Meurs, Mathijs Capellen, Bastin Steenbergen , Jarmo de Jonge , Wessel Buning en Frans Capellen.

Man van de wedstrijd: Jelmer Timmer