Geschreven op 31 mei 2015 door Bert Brontsema

Titan 1 - Zuidwolde 1 = 3-0 (2-0)

Titan slim en effectief naar winst
In blessuretijd van beide helften liet ZUIDWOLDE zich behoorlijk in de luren leggen. Juist op die momenten sloeg een ervaren en slim TITAN andermaal koppend dodelijk toe. Ook de 1-0 in de 34e minuut werd gescoord uit een kopbal. TITAN kwam daardoor in een gunstige uitgangspositie terecht en leunde achterover en kon vooral op de counter loeren. Zo ontstond dan ook in blessuretijd van de 1e helft de 2-0. TITAN counterde over de linkerflank via Bennie Jeurissen vrij, waarna diens afgemeten voorzet knap door Harm Jan Moesker tegen de touwen werd gekopt.
De 3-0 in de blessuretijd van de 2e helft was van een zelfde kaliber.

Hoewel ZUIDWOLDE voetballend zeker niet de mindere was kreeg het in deze wedstrijd vooral een lesje in effectiviteit. Zuidwolde heeft komende zondag nog wel een revanchemogelijkheid, doch door het 3-0 verlies lijkt het seizoen over en sluiten voor ZUIDWOLDE.

Doelmannen staan op hun post
In de aanvangsfase van de 1e helft was ZUIDWOLDE de beter spelende ploeg en kreeg haar eerste kans via een kopbal van Koert Bouman. Rond de 10e minuut leken er aan weerskanten goals te gaan vallen. Allereerst was TITAN-doelman Mark Braams goed bij de les bij een harde inzet van Bastin Steenbergen. Kort daarop was aan de andere kant doelman Jelmer Timmer attent bij een fraaie inzet van Bennie Jeurissen.
In de 20e minuut van de wedstrijd kwam ZUIDWOLDE goed weg toen Martijn van Meurs de bal tegen de hand kreeg. Van opzet was echter geen sprake. Scheidsrechter Beijert liet dan ook doorspelen.

Titan zet meer druk
Door de vermeende “handsbalsituatie” kwam TITAN vervolgens toch wat beter in haar spel en kon de druk beter naar voren leggen. Doelman Timmer moest al een keer handelend optreden, voordat TITAN in de 34e minuut toesloeg. Nadat een aanval was afgeslagen werd de bal vanaf de rechterkant scherp bij de 1e paal ingebracht, waarna uit een klutssituatie in een duet Harm Jan Moesker en ZUIDWOLDE-middenvelder Koert Bouman beiden de bal koppend tegen de touwen werkten achter de verraste doelman Timmer (1-0). In de 40e minuut leek ZUIDWOLDE langszij te komen toen Steven Berghuis door de TITAN-verdediging sloop, waarna de inzet van meerdere ZUIDWOLDE-spelers smoorde in een melée van benen. Kort daarop viel in blessuretijd feitelijk de beslissing in deze wedstrijd toen Harm Jan Moesker feilloos een prima voorzet tegen de touwen kopte (2-0).
Een mokerslag voor Zuidwolde.

Zuidwolde vergeet te scoren
Zuidwolde trachtte in de 2e helft de bakens nog wel te verzetten en kreeg ook kansen. Michiel Vrielink was in de 54e minuut dichtbij de aansluitingstreffer, doch zijn voortzetting miste de juiste precisie. Met de nodige wissels trachtte coach Geert Oosterloo nog het tij te keren, maar buiten een fraaie kopbal van Robin Steenbergen kon ZUIDWOLDE het TITAN te weinig lastig maken. De wedstrijd leek op een 2-0 winst voor TITAN uit te draaien, maar in blessuretijd scoorde men andermaal met een kopgoal. Eindstand 3-0.

Opstelling Zuidwolde:
Jelmer Timmer, Leon Schoemaker, Martijn van Meurs, Tiemen Wegman, Steven Berghuis, Bastin Steenbergen, Anne Klein(Robin Steenbergen), Koert Bouman (Peter Nijboer), Michiel Vrielink, Frans Capellen, Wessel Buning (Jarmo de Jonge)

Man van de wedstrijd: Michiel Vrielink