Geschreven op 15 september 2014 door Bert Brontsema

Titan 1 - Zuidwolde 1 = 3-2 (3-0)

TITAN terechte winnaar
De uitslag van deze wedstrijd doet vermoeden, dat er sprake was van een nipte overwinning voor TITAN. Over de gehele linie waren de Nieuwweerdingers echter de bovenliggende partij. Op de overwinning van TITAN viel niets af te dingen. De ruststand van 3-0 in het voordeel van de ploeg uit Nieuw Weerdinge sprak wat dat betreft dan ook boekdelen. Ondanks dat er ook nadien wederzijds voldoende kansen waren bleef de stand lange tijd 3-0. In het laatste kwartier kwam ZUIDWOLDE via treffers Wessel Buning en Bastin Steenbergen nog akelig dichtbij de rood-witten uit Nieuw Weerdinge. De tijd was echter tekort om nog een gelijkmaker op het scorebord te krijgen.

Vroege blessure Mathijs Capellen
Al vroeg in de wedstrijd was coach Geert Oosterloo gedwongen om een wissel toe te passen. Door een blessure werd Mathijs Capellen in de 8e minuut vervangen door Peter Nijboer. Dat betekende al vroeg in de wedstrijd een gevoelig verlies voor Zuidwolde. Desondanks kreeg Zuidwolde via Wessel Buning in de 10e minuut een vrije kans om te scoren. Helaas had Wessel Buning zijn vizier op dat moment onvoldoende scherp staan. Kort daarop had doelman Jelle Verburg een sterke redding. Het bleek echter uitstel van executie te zijn, want in de 14e minuut strafte Wil Koops een verkeerde keuze van rechtervleugelverdediger Robin van Goor genadeloos af (1-0).

TITAN vergroot de voorsprong
TITAN bleef de bovenliggende partij en kwam kort na de 1-0 al in de 20e minuut van de wedstrijd op 2-0. Assistent-scheidsrechter Henk Duinkerken vlagde voor buitenspel doch de dienstdoende scheidsrechter liet doorspelen. Vervolgens was het voor Ron Kuper eenvoudig om te scoren (2-0). Zuidwolde kwam vervolgens beter in het spel en kreeg rond de 30e minuut 2 grote kansen, die echter geen treffer opleverden. Nadat in de 35e minuut een treffer van TITAN werd afgekeurd wegens buitenspel leek de ruststand op 2-0 te blijven steken. Echter in blessuretijd van de 1e helft scoorde TITAN alsnog de 3-0 door een treffer van Kevin Faber. Zo vla voor rust een domper van jewelste voor ZUIDWOLDE.

Knappe redding Jelle Verburg
In de 2e helft bleef hetzelfde spelbeeld zichtbaar. TITAN was de betere ploeg en kreeg kansen op vergroting van de score. In de 50e minuut knalde TITAN buiten bereik van doelman Jelle Verburg op de paal en vervolgens hield diezelfde doelman in de 60e minuut ZUIDWOLDE nog enigszins in de race door een knappe redding.

Zuidwolde kantelt de wedstrijd-1e compeititiedoelpunt Bastin Steenbergen
Vervolgens kwam ZUIDWOLDE steeds beter in de wedstrijd. Allereerst miste in de 63e minuut Peter Nijboer een grote kans door de bal in vrijstaande positie over de uitgekomen TITAN-doelman, maar ook over het doel te schieten. Na andermaal een knappe redding van Jelle Verburg verzorgde Steven Berghuis in de 75e minuut een goede voorzet vanaf de linkerflank, waarna Wessel Bunning fraai scoorde (3-1). Vervolgens kreeg TITAN goede kansen om de score weer op te voeren. Doch paal, lat en doelman Jelle Verburg waren te groet obstakels voor de Nieuw- Weerdingers om de 4e treffer te scoren. Kort voor het einde scoorde Bastin Steenbergen zijn eerste competitiegoal voor ZUIDWOLDE (3-2), doch de tijd was te kort om nog een gelijkspel uit het vuur te slepen. Dit zou ook te veel van het goede zijn geweest. TITAN was de terechte winnaar.

Selectie Zuidwolde
Jelle Verburg, Robin van Goor , Martijn van Meurs, Tiemen Wegman, Steven Berghuis, Leon Schoemaker(BastinSteenbergen), Gerald Kreuze , Mathijs Capellen (Peter Nijboer), Wessel Buning, Frans Capellen, Jarmo de Jonge, Mathijs Steenbergen.

Man van de wedstrijd: Jelle Verburg.