Geschreven op 21 april 2017 door Bert Brontsema

Trinitas 1 - Zuidwolde 1 = 1-2 (1-2)

Zuidwolde zet zegereeks voort

Ook in het midweekse treffen tegen TRINITAS trok Zuidwolde aan het langste eind. De eindstand was reeds bij de rust bereikt. Zuidwolde mocht zich met deze uitslag beslist op de borst slaan, want Trinitas deed er alles om dit duel te winnen. Bij winst voor Trinitas zou de ploeg uit Boijl uit de strijd om mogelijke degradatie geraken. Twee rake kopballen van Robin Steenbergen en Frans Capellen zorgden al vroeg in de wedstrijd voor een 0-2 stand.

Kort voor rust kwam TRINITAS dichterbij door een treffer van Douwe Jongsma (1-2). In de 2e helft werd er van weerszijden hard gestreden voor de punten. O.a. leidde dit in de slotfase van dit duel tot een veldverwijzing voor Trinitas-speler Fokko van der Duim (langdurig mekkeren tegen de scheidsrechter). Tevens moest Zuidwolde-verdediger Jerry Dekker in de slotfase van dit bloedstollende duel met een bloedende hoofdblessure (hoofden tegen elkaar) het veld verlaten.

Twee rake kopballen voor Zuidwolde

Al in de 2e minuut van dit duel leek Zuidwolde op voorsprong te komen. Uit een vrije trap van Koen Romme kopte Stef Raben rakelings naast. Nadat doelman Timmer in de 10e minuut getest was door een inzet van Douwe Jongsma was het kort daarop aan de andere kant van het veld raak. Frans Capellen werd in de 12e minuut de diepte ingestuurd, waarna zijn voorzet op maat knap werd binnengekopt door Robin Steenbergen (0-1). Kort daarop kwam Zuidwolde goed weg toen een inzet van één der voorwaartsen van Trinitas voorlangs het doel van Jelmer Timmer vloog. In de 22e minuut was het andermaal "Bingo" voor Zuidwolde. Dit keer was het scenario net andersom en werd de fraaie voorzet van Robin Steenbergen technisch perfect even fraai binnengekopt door Frans Capellen (0-2).

Trinitas scoort op slag van rust

Het moet gezegd worden, dat Trinitas bepaald niet bij de pakken neer ging zitten. Fysiek ging men het duel stevig aan, maar ook Zuidwolde liet zich fysiek goed gelden. Trinitas trachtte met name met lange ballen de ervaren spits Fokko van der Duim in stelling te brengen. Veelal had Zuidwolde daar een goed antwoord op. Toch viel kort voor rust de aansluitingstreffer. Uit een lange bal plofte de bal plotseling voor de voeten van Douwe Jongsma, die met een hard schot doelman Jelmer Timmer het nakijken gaf (1-2). Dit was ook de ruststand.

Kantinevoetbal Trinitas

In de 2e helft zette Trinitas er fysiek nog een tandje bij en Zuidwolde moest dan ook vol aan de bak. Overigens was de eerste de beste kans voor Zuidwolde, doch Stef Raben en Robin Steenbergen konden het doel net niet vinden. Kort daarop ging in de 53e minuut een scherpe inzet van Trinitas net voorlangs de goal van Jelmer Timmer. Het duel werd vervolgens grimmiger en aan Zuidwolde-zijde kreeg o.a. Bas Hempen een gele kaart. Boijl-speler Jurgen Verbaarschot werd eveneens op een gele kaart getrakteerd.

Beste kans voor Frans Capellen

In de 64e minuut kreeg Zuidwolde een geweldige kans. Bas Hempen brak op de rechterflank door de defensie van Trinitas. Zijn voorzet op maat leek door Frans Capellen binnengetikt te worden, maar de bal verdween net aan de verkeerde kant van de paal. Met lange ballen en veel fysiek geweld trachtte Trinitas minimaal een gelijkspel uit het vuur te slepen. Scheidsrechter Schram moest regelmatig stevig ingrijpen in dit "potige duel". Om de gelijkmaker toch nog te scoren werden alle middelen door Trinitas ingezet. Nadat Fokko van der Duim al een gele kaart op zak had kreeg hij vanwege "mekkeren" alsnog een 2e gele kaart en dus rood. In de hevige strijd in de slotfase botste Jerry Dekker met zijn hoofd tegen het hoofd van een tegenstander. Met een bloedende hoofdwond moest Jerry het veld verlaten. Na circa 5 minuten blessuretijd kon Zuidwolde opgelucht ademhalen met deze fraaie 1-2 winst.

Opstelling Zuidwolde

Jelmer Timmer, Jerry Dekker (Cedric Jansen), Mathijs Steenbergen (Martijn Spijkerman), Mark van de Beld, Steven Berghuis, Bastin Steenbergen, Koen Romme, Stef Raben, Frans Capellen, Robin Steenbergen, Bas Hempen/Mark Tiggelaar.

Man v.d. wedstrijd: team Zuidwolde