Geschreven op 20 maart 2016 door Bert Brontsema

TWEDO 1 - ZUIDWOLDE 1 = 0-0

Boeiende remise - treffer Jarmo de Jonge afgekeurd
Ondanks het gemis aan treffers was er bepaald geen sprake van een bloedeloos gelijkspel.
Beide teams speelden voor de winst. Zuidwolde was voetbaltechnisch de bovenliggende partij en kreeg ook de meeste en de beste kansen. In de 31e minuut leek Zuidwolde ook op voorsprong te komen, doch de treffer van Jarmo de Jonge werd om onbegrijpelijke redenen afgekeurd. De bal zou al over de achterlijn zijn geweest, doch met de rechtervoet op rechterflank een bal vanachter de doellijn er bij de 2e paal in knallen is onmogelijk. De bal moet zeker voor de lijn zijn geweest. Ook supporters van TWEDO gaven aan, dat de bal niet over de achterlijn was geweest en derhalve nog in het spel was. De dienstdoende scheidsrechter ging hierbij af op het vlagsignaal van zijn TWEDO-assistentscheidsrechter.

Matig begin van de wedstrijd
De wedstrijd wou aanvankelijk moeilijk op gang komen. Het eerste wapenfeit kwam in de 18e minuut van de voeten van Mathijs Steenbergen. Zijn inzet kon met moeite van de TWEDO-doellijn worden gehaald. Nadat de treffer van Jarmo de Jonge was afgekeurd kregen beide teams in de slotfase van de 1e helft nog mogelijkheden om te scoren. Na mistasten van Stefan Liezen kreeg Mark Rabbers namens TWEDO kort voor rust de beste mogelijkheid om te scoren. Sterk ingrijpen van doelman Jarno Bruins Slot voorkwam een TWEDO-treffer

Grote kans Frans Capellen
Direct na rust slalomde Frans Capellen over de linkerflank door de TWEDO-defensie. Zijn inzet kon doelman Gerben Harms ternauwernood pareren.
Kort daarop kreeg Mark Rabbers namens TWEDO 2 goede mogelijkheden om te scoren. Andermaal stond doelman Jarno Bruins Slot op zijn post.
In de resterende tijd kreeg Zuidwolde nog uitstekende mogelijkheden om te scoren. Het geluk was echter niet aan de zijde van de equipe van coach Jarrisch Keizer.
Eindstand derhalve : 0-0.

Opstelling Zuidwolde
Jarno Bruins Slot, Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman , Steven Berghuis, Stefan Liezen, Koen Romme (Jerry Dekker), Peter Nijboer, Jarmo de Jonge , Koert Bouman (Robin Steenbergen), Frans Capellen, Marcel Linthorst

Man v.d. wedstrijd: Mathijs Steenbergen