Geschreven op 30 november 2014 door Bert Brontsema

Valthermond 1 - Zuidwolde 1 = 4-3 (3-1)

Enerverende pot voetbal
Valthermond en Zuidwolde schotelden het aanwezige publiek een onderhoudende pot voetbal voor. Vanaf de 1e minuut viel er veel te genieten op sportpark. Zuidwolde kreeg al per direct via Wessel Buning en Gerald Kreuze een kans om te scoren.Beiden stuiten op de jonge Valthermond-doelman Nieck Klinken. Zuidwolde kreeg al per direct via Wessel Buning en Gerald Kreuze een kans om te scoren.. Valthermond kwam in de 11e minuut op voorsprong via een strakke schuiver van Alwin Braakman (1-0).

Over en weer volgden er kansen, maar het duurde tot de 35e minuut voordat Zuidwolde via een kopbal van Peter Nijboer langszij kwam.

Lang kon Zuidwolde niet genieten van deze treffer, want in de 39e minuut bracht Theo Genissen Valthermond met een verrassend schot weer op voorsprong (2-1). Dit leek ook de ruststand te worden, totdat Zuidwolde al in blessuretijd balverlies leed, waarna Valthermond via een goede combinatie Patterick Feiken centraal knap vrijspeelde. Feiken liet doelman Verburg vervolgens kansloos, zodat gerust werd met een 3-1 ruststand in het voordeel van Valthermond.uidwolde begon vervolgens slap aan de 2e helft en had heel veel geluk, dat de 4e treffer vooralsnog niet viel. Als een duveltje uit een doosje kopte in de 55e minuut Mathijs Capellen Zuidwolde weer terug in de wedstrijd (3-2). In de 73e minuut scoorde Peter Nijboer de gelijkmaker en leek een Zuidwoldiger stunt tegen koploper Valthermond in de maak. Echter 2 minuten later scoorde spits Edwwin Drenth de 4-3. In een alles of niets slotoffensief kreeg Zuidwolde nog prima mogelijkheden via Bastin Steenbergen/Peter Nijboer/Wessel Buning en Ouren Nikkels. De niet onverdiende gelijkmaker bleef echter achterwege.

2 zondagschoten brengen Zuidwolde op achterstand
In de beginfase van de wedstrijd kreeg Zuidwolde kansen om te scoren. Valthermond-doelman Nieck Klinker was echter steeds paraat en voorkwam een treffer voor Zuidwolde.
Valthermond werd vervolgens steeds dreigender maar kwam toch redelijk plotesling op vorsprong. In de 11e minuut werd Alwin Braaksma op 20 meter van de goal vrijgespeeld en diens schot was doelman Jelle Verburg te machtig (1-0). Nadat Edwin Drenth in de 33e minuut een kans voor Valthermond verprutste was het aan de andere kant wel raak. Na balverlies bij Valthermond brak Gerald Kreuze in de 35e minuut over links door, waarna zijn perfecte voorzet knap door Peter Nijboer tegen de touwen gewerkt (1-1). Nog voor rust kwam Valthermond echter weer op vorospronk. Allereerst verraste Theo Genissen in de 39e minuut doelman Verburg eveneens met een schot vanaf 20 meter (2-1). Op slag van rust werd het zelfs 3-1. Na balverlies bij Zuidwolde werd Patterick Feijken in het 16-meter-gebied knap vrijgespeeld. Zijn schuiver was doelman Jelle Verburg te machtig (3-1 ruststand).

Slap begin Zuidwolde in de 2e helft
Zuidwolsde begon veel te slap aan de 2e helft en had toen geluk dat Valthermond onvoldoende bij de les was. De 4-1 zat er aan te komen, maar het werd juist 3-2.
Nadat Peter Nijboer al een waarschuwing had gegeven met een inzet, die net naast ging kopte Mathijs Capellen in de 54e minuut een perfecte voorzet van peter Nijboer beheerst achter doelman Nieck Klinken (3-2). Inde 60e minuut leek de 4-2 te vallen toen Valthermond in een kolderieke "flipperkastsituatie" tot 4x toe een 100%-kans kreeg om te scoren. Wonerbaarlijk bleef het toen 3-2.

Opnieuw treffer Peter Nijboer
Zuidwolde groeide steeds beter in de wedstrijd en kreeg ook de betere kansen. Nadat Wessel Buning al eens gemist had liet de overigens verder prima keepende doelman Nieck Klinken zich in de 73e minuut in een kopduel aftroeven door Peter Nijboer. Dit betekende de 3-3. Kort daarop scoorde Valthermond-spits Edwin Drenth echter de 4-3. Dit was voor hem inmiddels zijn 18e seizoenstreffer..Zuidwolde perste er nog een slotoffensief uit, maar ondanks goede kansen voor Basti Steenbergen, Peter Nijboer en Ouren Nikkels bleef men uiteindelijk met lege handen zitten. Eindstand : 4-3.
Opstelling Zuidwolde
Jelle Verburg, Tiemen Wegman, Mathijs Steenbergen, Martijn van Meurs (Ouren Nikkels), Steven Berghuis, Leon Schoemaker, Bastin Steenbergen, Mathijs Capellen,Peter Nijboer, Wessel Buning, Gerald Kreuze

Man van de wedstrijd: Peter Nijboer

Afbeeldingen bij dit bericht