Geschreven op 20 maart 2015 door Bert Brontsema

Voorbeschouwing Zuidwolde 1 - Musselkanaal 1

De minst gepasseerde defensies staan tegenover elkaar
Na 4 zeges op rij staat ZUIDWOLDE 1 andermaal voor een krachtproef. Door de successen van de laatste weken staat de equipe van coach Geert Oosterloo op de 3e plaats in deze competitie. Door die resultaten is ZUIDWOLDE tegenstander van a.s. zondag MUSSELKANAAL gepasseerd in de rangschikking. Het treffen is het duel tussen de nrs. 3 en 4 in de competitie, met als inzet de 3e plek en mogelijk ook een toegangspoort tot een toetje aan het einde van het seizoen in de vorm van mogelijke deelname aan de NACOMPETITIE.

Verder is het opmerkelijk, dat beide teams over een goede defensie beschikking. Zou de rangschikking bepaald worden door het gegeven van de minste aantal tegentreffers dan had het hier gegaan om de nrs. 1 en 3 in de competitie. ZUIDWOLDE heeft tot dusver 21 tegentreffers moeten incasseren en MUSSELKANAAL heeft 27 tegentreffers uit het netje moeten halen. RAPTIM uit Coevorden nestelt zich met 24 tegentreffers nog tussen beide teams in.
Gelet op deze statistieken is het opvallend, dat ZUIDWOLDE het 1e duel in MUSSELKANAAL met 3-1 verloor. Het was een wedstrijd met 2 gezichten. De 1e helft was ZUIDWOLDE oppermachtig en mocht MUSSEKANAAL blij zijn met 0-1 achterstand, dankzij een kopgoal van Mathijs Capellen. Door het toepassen van wissels en omzettingen kantelde de wedstrijd in de 2e helft in het voordeel van MUSSELKANAAL. Dankzij treffers van Gerwin Schmitz en Kevin Oosting (2x) trok MUSSELKANAAL de wedstrijd naar zich toe en won met 3-1. Een belangrijk wapen van MUSSELKANAAL is met name hun speersnelle linkerspits Mark Bos, die met 8 treffers de meeste competitiedoelpunten heeft gescoord voor MUSSELKANAAL.

Zuidwolde 2 heeft het ritme van de overwinningen weer goed te pakken en deed uitstekende zaken door afgelopen zondag JUBBEGA 2 met 2-4 te verslaan. Komende zondag speelt de equipe van coach Henry Vogelzang andermaal een belangrijke uitwedstrijd tegen DIO OOSTERWOLDE. Een zege aldaar kan een mooie basis zijn voor wellicht een mooi en spannend slot in de strijd om promotie tegen met name naaste conucurrent en nr. 1 op de hitlijst GOMOS 2 uit NORG.

Zuidwolde 3 heeft een sabbatical-weekeinde en kan genieten van de eerste lentekriebels.

De topper van dit weekeinde is echter WKE 4 – Zuidwolde 4. Op het kamp in Emmen spelen aldaar de nrs. 1 (ZUIDWOLDE 4) tegen de nr. 2 (WKE 4) met name om de toppositie in hun klasse. "De messen zijn geslepen" en beide teams zullen voor de overwinning gaan strijden. Succes mannen.

Zuidwolde 5 (FC ECHTEN) heeft ook een topwedstrijd in het uitduel tegen koploper DWINGELOO 3. In Dwingeloo is de samenleving ook druk doende om aldaar een kunstgrasveld te krijgen, zoals we dat inmiddels op Woltingeslag hebben kunnen en mogen realiseren.Een lastige uitwedstrijd voor de Echtenaren, maar we duimen voor onze "Mannschaft".

Vrijdagavond is het echter lady´s-day. Dan kicken onze "girls" op de tatami van sportpark Schutlanden te Hoogeveen er lustig op los in de duels tegen HOOGEVEEN en EMMS.

Kortom er valt weer veel te genieten op de diverse sportvelden. Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams weer veel succes toe.