Geschreven op 27 augustus 2017 door Bert Brontsema

Vroomshoopse Boys 1 - Zuidwolde 1 = 3-0 (2-0)

Vroege goals nekken Zuidwolde

Zaterdag 26 augustus 2017 combineerde de hoofdmacht van Zuidwolde 1 het trainingskamp "STEENBERGERHOEVE" met een oefenwedstrijd tegen VROOMSHOOPSE BOYS. De Boys uit Vroomshoop komen al enkele jaren uit in de 1e klasse zaterdag. Hoewel nog niet compleet was dit toch een nuttige wedstrijd en tegelijk een aardige graadmeter. De eindstand van 3-0 in het voordeel van VROOMSHOOPSE BOYS doet vermoeden dat Zuidwolde er niet aan te pas kwam. Dat was echter zeker niet het geval. Twee rappe tegengoals (5e en 6e minuut) - vanuit onnodig balverlies - nekten Zuidwolde al vroeg in de wedstrijd. Beide goals werden gescoord door Ramon de Jong. Zuidwolde liet zich niet van de wijs brengen en herstelde zich goed. De opbouw van achteruit oogde gedegen, maar tot kansen leidde dit in de 1e helft niet voor Zuidwolde.

Betere 2e helft

In de 2e helft kwam Zuidwolde aanvallend beter uit de voeten en creëerde toen ook enkele kansen. Zo brak in de 75e minuut Jarmo de Jonge op karakter door de defensie van Vroomshoopse Boys. Hij omspeelde ook de doelman, doch werd helaas iets te ver naar de zijkant gedreven. Zijn inzet ging helaas rakelings voorlangs het doel. Kort daarop ging in de 78e minuut een kopbal van Mark Tiggelaar net over de goal. In de slotfase wist uiteindelijk Ramon de Jonge nog de 3-0 aan te tekenen.

Zuidwolde kan terugkijken op een nuttige oefenwedstrijd. De eerstvolgende wedstrijd is zaterdag 2 september a.s.. Het betreft hier een bekerwedstrijd (thuis op sportpark Woltingeslag tegen NOORDSCHESCHUT). Aanvang 17.00 uur.

Selectie Zuidwolde

Jelmer Timmer, Jerry Dekker, Martijn Spijkerman, Steven Berghuis, Mathijs Steenbergen, Mark van de Beld, Stefan Liezen, Stef Raben, Dani van de Water, Robin Steenbergen, Leon Schoemaker, Bas Hempen, Jarmo de Jonge, Mark Tiggelaar.