Geschreven op 24 augustus 2016 door Bert Brontsema

VVAK 1 - Zuidwolde 1 = 0-5 (0-3)

Regelmatige overwinning Zuidwolde

In de 2e bekerwedstrijd zegevierde ZUIDWOLDE op sportpark 't Zandmeer met 0-5 tegen V.V.A.K.. Binnen 10 minuten stond ZUIDWOLDE al op een 0-2 voorsprong door 2 goals van Marcel Linthorst. Nog voor rust stond de 0-3 op het scorebord door andermaal een treffer van Marcel Linthorst. Na de thee wisten Stef Raben en Robin Steenbergen met 2 gave treffers de eindstand op 0-5 te brengen. V.V.A.K. was vooral gevaarlijk vanuit standaardsituaties. Zuidwolde kwam in de wedstrijd in dit soort situaties een paar maal goed weg.

Vroege countergoals Marcel Linthorst

In de 6e en 10e minuut van de wedstrijd counterde Zuidwolde tweemaal gevaarlijk richting het doel van doelman Bert Kamphuis. Beide malen scoorde Marcel Linthorst op aangeven van Stef Raben en Bastin Steenbergen.

Aan de andere kant moest doelman Jarno Bruins Slot attent reageren bij een schot van Hugo Kleine.

Kans Zuidwolde, VVAK scoort bijna

In de 25e minuut kreeg ZUIDWOLDE op circa 25 meter van het VVAK-doel een prima mogelijkheid uit een vrije trap. Nagenoeg alle veldspelers stonden scherp voorin. De genomen vrije trap was matig en leidde een gevaarlijke counter in, die voor Zuidwolde gelukkig met een sisser afliep. De veldorganisatie stond op dat moment bepaald niet goed.

Kort daarna counterde ZUIDWOLDE in de 28e minuut bekwaam richting het V.V.A.K.-doel. Marcel Linthorst rondde deze aanval bekwaam af (0-3). ZUIDWOLDE kreeg in de eerste helft nog genoeg mogelijkheden, maar gescoord werd er niet meer. Rust 0-3.

Rommelige 2e helft

In de 2e helft verslapte de concentratie bij ZUIDWOLDE. Men liet VVAK te gemakkelijk in haar kracht komen. Te gemakkelijk werd corners en vrije trappen weggegeven. Een aantal malen ontstonden er daardoor onnodige mogelijkheden voor V.V.A.K.. De beste mogelijkheden bleven desondanks voor ZUIDWOLDE. Stef Raben, Robin Steenbergen en Bastin Steenbergen kregen grote mogelijkheden om te scoren. Dit lukte echter aanvankelijk niet.

Pegel Gerjan Kamphuis verrast bijna doelman Bruins Slot

In de 70e minuut plofte de bal plotseling voor de voeten van V.V.A.K.-speler Gerjan Kamphuis. Zijn daverende uithaal kon doelman Jarno Bruins Slot nog net uit de bovenhoek halen. Zuidwolde was weer bij de les en in het laatste kwartier scoorden Stef Raben (kappen en stiftbal) en Robin Steenbergen (in de bovenhoek) de 0-4 en de 0-5 tegen de touwen.

Eindstand 0-5.

Opstelling V.V.A.K.

Bert Kamphuis, Arjan Boer, Peter v.d. Vegt, Joran Botter, Marco Jan Dekker, Arjan Spang (Roy Schutte), Simon Boels, Marco Jonkman, Jordy Benjamins, Hugo Kleine, Gerjan Kamphuis.

Opstelling Zuidwolde

Jarno Bruins Slot, Mathijs Steenbergen, Mark v.d. Beld, Jerry Dekker (Leon Schoemaker), Steven Berghuis, Peter Nijboer, Stefan Liezen, Stef Raben, Bastin Steenbergen, Marcel Linthorst (Ruben Kroezen) en Robin Steenbergen (Gerald Kreuze).