Geschreven op 15 augustus 2016 door Bert Brontsema

Wacker 1- Zuidwolde 1 = 0-6

Eenvoudige oefenzege Zuidwolde

De kop van het voetbalseizoen is er inmiddels af. Zondag 14 augustus 2016 speelde ZUIDWOLDE haar eerste oefenwedstrijd tegen WACKER uit De Wijk. ZUIDWOLDE was duidelijk een maatje te groot voor WACKER. Al bij rust stonden de "roodzwarten" op een 0-4 voorsprong. Dit was slechts een matige afspiegeling van de krachtsverhoudingen in het veld. Bij rust had Zuidwolde reeds een ruimere voorsprong kunnen creëren. Er werden nogal de nodige kansen gemist.

Prima passes Stef Raben en Leon Schoemaker

Na een uitstekende pass van nieuwe aanwinst Stef Raben scoorde Marcel Linthorst in de 10e minuut beheerst de 0-1 binnen. Amper 5 minuten later werd een prima voorzet van Leon Schoemaker knap door Gerald Kreuze binnen gekopt (0-2). Assistent-trainer Gerald Kreuze stond binnen de lijnen doordat een aantal spelers nog met vakantie waren.

Prima pegel Stefan Liezen

In de 18e minuut werd Stefan Liezen knap vrijgespeeld. Zijn pegel vanaf 20 meter van de goal viel strak in het kruis (0-3). Vervolgens verslapte de concentratie bij Zuidwolde. Desondanks bleven de beste kansen voor ZUIDWOLDE. WACKER kreeg in de 35e minuut een kleine kans op een score. In  de daaropvolgende counter had Marcel Linthorst een grote kans om de score verder op te voeren. Desondanks werd er toch nog gerust met een 0-4 stand. Na een prima voorzet pegelde Gerald Kreuze uiterst fraai de 0-4 op het scorebord.

2e helft van statistische waarde

In de 2e helft werden er wederzijds de nodige wissels toegepast, hetgeen wederzijds het veldspel niet echt ten goede kwam. Door concentratieverlies kreeg ook WACKER enige kansen, doch treffers leverde dit voor  "de Wiekenaren" niet op.

Tikkie-Takkie-goal Peter Nijboer

Na een fraaie aanval over diverse stations scoorde Peter Nijboer in de 50e minuut een echte "Barcelona-goal". Middels een echte "Tikkie-Takkie-goal" lag de 0-5 tegen de touwen. Vervolgens kreeg Zuidwolde de nodige kansen via Stef Raben, Koen Romme en Marcel Linthorst. Een treffer leverde dit echter niet op.

Slotakkoord  Stefan Liezen

Het halve dozijn aan treffers werd uiteindelijk in de 85e minuut gescoord door Stefan Liezen. Hij werd daartoe in stelling gebracht door Jarmo de Jonge. Eindstand 0-6. Een goed en mooi begin, maar verder moet geen waarde aan deze wedstrijd worden gehecht, want de tegenstand van WACKER was daarvoor te gering.

Opstelling Zuidwolde

Alex van der Sterre/Jarno Bruins Slot, Stefan Liezen, Jerry Dekker, Leon Schoemaker, Koert Bouman, Ruben Kroezen/Jarmo de Jonge, Peter Nijboer, Steven Berghuis/Koen Romme, Gerald Kreuze/Mesfin Been, Stef Raben, Marcel Linthorst.