Geschreven op 28 augustus 2016 door Bert Brontsema

Westerwolde - Zuidwolde = 0-3 (0-2)

Simpele zege Zuidwolde

Aangezien bekertegenstander DOS '63 geen representatief elftal kon opstellen, speelde Zuidwolde een op het laatste moment nog ingelaste oefenwedstrijd in het verre Vlagtwedde tegen VV Westerwolde. Tegenstander Westerwolde had een soortgelijk probleem als DOS '63 en was derhalve beschikbaar als oefentegenstander.

Het werd uiteindelijk een wedstrijd van een "monster zonder waarde". De tegenstand van Westerwolde was te verwaarlozen. Men liet Zuidwolde nadrukkelijk het spel maken en loerde uitsluitend op de counter.

Uiteindelijk won Zuidwolde dit eenzijdige duel met 0-3, dankzij doelpunten van Stef Raben (fraaie kopbal) en 2x Marcel Linthorst, waaronder 1x uit een strafschop.

Na pakweg 75 minuten voetbal floot de dienstdoende scheidsrechter de wedstrijd tot een vroegtijdig einde. Tegenstander Westerwolde had op dat moment nog slechts 9 spelers tot haar beschikking. In de laatste fase van dit duel speelde Zuidwolde-wisselspeler Alex van  der Sterre nog enige tijd mee bij Westerwolde.

Opstelling Zuidwolde

Jarno Bruins Slot, Ruben Kroezen (Leon Schoemaker), Mathijs Steenbergen, Jerry Dekker, Steven Berghuis, Bastin Steenbergen (Robin Steenbergen), Stefan Liezen, Peter Nijboer, Koert Bouman, Stef Raben en Marcel Linthorst