ZFC Zuidlaren 1 - Zuidwolde 1 = 2-3 (1-2)

ZUIDWOLDE pakt periodetitel
In een spannend duel deed ZUIDWOLDE in ZUIDLAREN goede zaken.

Allereerst won ZUIDWOLDE een belangrijk duel in de 3e periode. Daarnaast waren de overige uitslagen in deze competitieronde zodanig gunstig dat ZUIDWOLDE in ieder geval de zgn. vervangende periodetitel pakte. ZFC ZUIDLAREN – met ook nog kansen voor de 3e periodetitel – maakte het ZUIDWOLDE bepaald niet gemakkelijk.

In een pittig duel moest ZUIDWOLDE 90 minuten vol aan de bak. Door treffers van Anne Klein (2x) en Frans Capellen werden 3 belangrijke punten meegenomen naar ZUIDWOLDE.

Furieuze start ZFC ZUIDLAREN – vroege treffer Josja Jansen
Vanaf minuut 1 ging ZUIDWOLDE nadrukkelijk p jacht naar een vroege treffer. Die kwam er ook na een foutieve terugspeelbal op doelman Jelmer Timmer. Josja Jansen strafte deze fout in de 6e minuut vakkundig af (1-0). De droomstart van de equipe van coach Bob Pontjodikromo leek in de 12e minuut een vervolg te krijgen, doch op miraculeuze wijze wist Yander Elling niet te scoren.

Tactische wissel coach Geert Oosterloo sorteert effect
Na deze dot van een kans greep ZUIDWOLDE-coach Geert Oosterloo in en wisselde Anne Klein en Jarmo de Jonge van positie. Dit had nagenoeg direct succes. Allereerst kreeg ZUIDWOLDE meer grip op de wedstrijd en kon de druk meer naar voren geplaatst worden. In de 24e minuut was het dan ook raak na een zeer fraaie aanval via de linkerflank. De "finalpass" van Frans Capellen werd uiterst fraai door Anne Klein achter doelman Robin Luikens geknald (1-1). Nog geen 5 minuten later was het opnieuw raak voor Zuidwolde. Een goed genomen corner vanaf de rechterflank van Mathijs Capellen werd bijzonder knap door opnieuw Anne Klein achter doelman Luikens gekopt (1-2). Pal voor rust leek ZUIDWOLDE op 1-3 te komen door een goal van Mathijs Steenbergen. De treffer werd afgekeurd, aangezien de bal voordien al over de achterlijn was geweest.

Twee goals in 2 minuten – treffer van Frans Capellen
Beide teams starten flitsend in de 2e helft. Amper begonnen lag de 1-3 al tegen de touwen. Hieraan ging een fout van doelman Luikens vooraf. Hij trachtte de bal in de 48e minuut nog binnen te houden, maar sloeg de bal daarmee voor de voeten van Frans Capellen. Vanuit een moeilijke hoek scoorde Frans de belangrijke 1-3. Gebrek aan verdedigende concentratie bij ZUIDWOLDE leidde tot balverlies op het middenveld. ZFC ZUIDLAREN counterde in de 49e minuut vervolgens via de linkerflank door de defensie van ZUIDWOLDE, waarna de voorzet door Pim Perk achter doelman Jelmer Timmer werd geknald (2-3).

Duel verhardt zich
Vervolgens ontspon zich een steeds harder en grimmiger duel, inclusief de nodige overtredingen. Bij Zuidwolde moesten Steven Berghuis, Jarmo de Jonge en Anne Klein met blessures het veld verlaten. Ondanks deze druk bleef de defensie van ZUIDWOLDE onder aanvoering van een sterk verdedigende Tiemen Wegman knap overeind en werd de 2-3 over de eindstreep getrokken.

Opstelling Zuidwolde
Jelmer Timmer, Leon Schoemaker, Tiemen Wegman , Mathijs Steenbergen, Steven Berghuis (Jarno Bruins Slot), Martijn van Meurs, Mathijs Capellen, Anne Klein (Wessel Buning), Bastin Steenbergen, Frans Capellen , Jarmo de Jonge (Bas Hempen)

Man van de wedstrijd: Tiemen Wegman