Geschreven op 18 augustus 2018 door Egbert Buning sr.

Zuidwolde 1 – Vroomshoopse Boys 1 = 0-4 (0-1)

Zuidwolde verliest eerste oefenwedstrijd

Na krap een weekje in training speelde Zuidwolde al zijn eerste oefenwedstrijd tegen toch gelijk geen misselijke tegenstander; Vroomshoopse Boys, vorig jaar gedegradeerd uit de 1e klasse Oost zaterdag, nu dus 2e klasse. Met een aangepaste opstelling vanwege blessures en vakantie startte Zuidwolde afwachtend. Vroomshoopse Boys nam het initiatief en gaf het de hele wedstrijd niet meer af. Zuidwolde had moeite om de spitsen Frans en Joris in stelling te brengen en moest zich helaas voornamelijk toeleggen op verdedigen. Dat ging aanvankelijk goed; de eerste corner werd goed weggewerkt en de vrije trap op de 16 voor Vroomshoopse Boys ging via de muur over. Rond de 25e minuut kwam hun nr. 9 over rechts goed in stelling en de ban werd gebroken; 0-1. Een terechte voorsprong en dit was ook de ruststand.

Na rust kon je zien dat Zuidwolde nog maar kort in training was en Vroomshoopse Boys ging verder waarmee het de 1e helft was gestopt; aanvallen richting het doel van Zuidwolde. Keeper Sjors rammelde er heel wat ballen uit, maar kon niet voorkomen dat wederom nr. 9, de nieuwe spits gekomen van Voorwaarts Westerhaar, de 0-2 intikte. Even later leek hij zijn hattrick te maken, ware het niet dat een man bij Zuidwolde wel scherp was, grensrechter Henk. Toch maakte Vroomshoopse Boys via hun nr. 7 en later nog nr. 17 de uiteindelijke 0-4. Een terechte overwinning voor de ploeg van Karlo Meppelink. Wat nog vermeld dient te worden is de terugkeer na lang blessureleed van Peter Nijboer.

Opstelling Zuidwolde: Sjors van der Weide, Cedric Jansen, Mark van de Beld, Steven Berghuis, Leon Schoemaker (Peter Nijboer), Mathijs Steenbergen, Egbert Buning (Robin Steenbergen), Joris de Roo, Frans Capellen, Jasper Jabben en Bastin Steenbergen.

Man v.d. wedstrijd: Henk Duinkerken.