Geschreven op 14 april 2019 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Beilen 1 = 3-1 (1-1)

Volle driepunter voor Zuidwolde

In blessuretijd kopte Ouren Nikkels - op aangeven van supersub Frans Capellen - de bal kiezelhard achter de kansloze Beilen-doelman Remco Vos. Het had de kers op de slagroomtaart kunnen zijn voor een magistrale zege van Zuidwolde op Beilen. Het mocht echter niet zo zijn. Ouren Nikkels stond enkele centimeters buitenspel, waardoor deze prachtige treffer afgekeurd werd. Feitelijk was hij te mooi om afgekeurd te worden. Desondanks was de euforie bij Zuidwolde groot toen in de 77e minuut Frans Capellen - na een afwezigheid van circa een half jaar - als invaller koud in het veld en als kind van de club op sublieme wijze de 3-1 eindstand op het scorebord bracht.

Sterke start Zuidwolde - treffer Sven Cazemier

Gelet op de stand in de competitie moest Zuidwolde deze wedstrijd winnen. Met die instelling begon Zuidwolde ook ijzersterk aan dit duel en zette Beilen direct vast op eigen helft. In de 8e minuut kreeg Zuidwolde via een actie van Ouren Nikkels kansen op een openingstreffer door Steven Berghuis en Mathijs Steenbergen. Beilen kwam hier goed weg. Nadat Steven Berghuis in de 11e minuut een kans net niet wist te benutten was het zes minuten wel raak. Sven Cazemier brak over de linkerflank door en via een klutsbal werd Beilen-doelman Remco Vos volkomen verrast. Hoog in de touwen kon Zuidwolde in de 17e minuut de openingsgoal vieren (1-0).

Beilen komt langszij

Aanvankelijk kreeg Zuidwolde de betere kansen, maar wist niet te scoren. Na circa 30 minuten kwam Beilen beter in het spel en creëerde enkele venijnige kansen. In de 34e minuut werd een verdedigingsfout van Zuidwolde vakkundig door Beilen afgestraft. Door balverlies brak Beilen over de rechterflank door de defensie van Zuidwolde en de strakke voorzet werd door Beilen-goaltjesdief Koen Hollemans bij de 1e paal knap hoog binnen geschoten (1-1). Kort voor rust leek Zuidwolde nog op een 2-1 voorsprong te komen, maar de vrije inzet van Ouren Nikkels kon nog net voor de doellijn geblokkeerd worden. Ruststand 1-1.

Flitsende start Zuidwolde - treffer Ouren Nikkels

Zuidwolde startte in de 2e helft opnieuw furieus en in de 48e minuut lag de 2-1 tegen de touwen. Hieraan ging vooraf een vrije trap voor Zuidwolde op een afstand van circa 25 meter. Bas Hempen bracht daarbij over de rechterflank Martijn Spijkerman in stelling en diens scherpe inzet caramboleerde via Beilen-doelman Remco Vos tegen de paal, waarna de bal uiteindelijk voor de voeten van Ouren Nikkels kwam en deze rondde vervolgens uiterst bekwaam af (2-1).

Treffer supersub Frans Capellen

Beilen trachtte de bakens te verzetten en kreeg ook wel mogelijkheden, maar met name de soeverein keepende Sjors van der Weide hield Zuidwolde uitstekend in de race. De beste kansen waren voor Zuidwolde voor o.a. Steven Berghuis en Sven Cazemier. Bij de kans van Sven Cazemier leek een overtreding binnen het strafschopgebied gemaakt te worden, doch de dienstdoende scheidsrechter liet doorspelen. In de 75e minuut kwam Frans Capellen in het veld en bij zijn eerste balcontact scoorde hij in de verre hoek uiterst bekwaam in de 77e minuut de uiteindelijk beslissende 3-1 tegen de touwen. In de slotfase kregen beide teams nog kansen, maar gescoord werd er niet meer. Eindstand 3-1 voor Zuidwolde

Opstelling Zuidwolde: Sjors van der Weide, Mark van de Beld, Martijn Spijkerman, Cedric Jansen, Joris de Roo, Mathijs Steenbergen, Stefan Liezen (Bastin Steenbergen), Sven Cazemier, Ouren Nikkels, Bas Hempen, Steven Berghuis (Frans Capellen).

Man v.d. wedstrijd: Team Zuidwolde