Geschreven op 08 februari 2015 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - C.E.C. 1 = 4-1 (0-0)

Teamoverwinning – C. E.C. van de mat gespeeld
Al vele malen dit seizoen werd door menigeen gefluisterd , dat Zuidwolde zichzelf tekort deed. Vaak goed voetballend, maar steeds met 0-punten uit een wedstrijd komend. Dat was tot zondag 8 februari 2015 het imago van ZUIDWOLDE. In het treffen tegen C.E.C. leek het ook weer diezelfde kant op te gaan. In de 1e helft had Zuidwolde met minimaal 3-0 voor moeten staan, maar het bleef maar 0-0. Zo ineens kreeg C.E.C. in de 43e minuut haar eerste levensgrote kans. Door een fenomenale redding van doelman Jelmer Timmer bereikte ZUIDWOLDE een 0-0 ruststand. De redding van Jelmer Timmer gaf de ploeg van coach Geert Oosterloo zoveel moraal, dat het in de 2e helft gewoonweg “gehakt” maakte van C.E.C.

Onwennigheid troef
Het was bij beide teams zichtbaar, dat dit - na een lange winterstop - de eerste competitiewedstrijd was in het nieuwe kalenderjaar 2015. De onwennigheid was voelbaar aanwezig. Er werd aanvankelijk veel balverlies geleden. Desondanks kreeg Zuidwolde in de eerste fase van dit treffen vele kansen. Met name Steven Berghuis had in de 1e helft vele sterke momenten cq intercepties, alwaar Zuidwolde meer uit had moeten en kunnen scoren.
Nadat ZUIDWOLDE al enkele kleine kansjes had gekregen was de 1e 100%-kans in de 11e minuut.Aan de basis daarvan stond Bastin Steenbergen, die met een spijtende pass Peter Nijboer op de linkerflank bereikte. Diens eindpass kon net niet spits Wessel Buning bereiken.

C.E.C-Doelman Gerben Springer "sta-in-de-weg" voor Zuidwolde
In de vervolgfase kreeg Zuidwolde kans op kans. Met name Steven Berghuis stond in die fase aan de basis van vele gevaarlijke aanvallen van Zuidwolde. Inde 1e helft kreeg Zuidwolde maar liefst 8 levensgrote kansen. Het was uitsluitend aan doelman Gerben Springer van C.E.C. te danken, dat Zuidwolde niet scoorde.

Redding Timmer van cuciaal belang
Doelman Jelmer Timmer was tot die tijd alleen in de wedstrijd gebleven door wat terugspeelballetjes. Echter uit het niets en in de counter leek C.E.C. volledig tegen de verhouding in in de 43e minuut uit de counter op voorsprong te komen. Vanaf de rechterflank brak C.E.C. door de defensie van Zuidwolde. De scherp ingezette voorzet leek door Fabian Scherpen namens C.E.C. genadeloos achter doelman doelman Jelmer Timmer te worden geschoten. Echter met een fenomenale redding verwerkte doelman Timmer de bal in de verre hoek tot een corner. Zuidwolde kwam met de schrik vrij en behaalde zo de 0-0 ruststand.

ZUIDWOLDE schiet geloof C.E.C. volledig aan duigen
De 2e helft was amper begonnen of ZUIDWOLDE stond al met 2-0 voor. Eerst gaf Gerald Kreuze in de 47e minuut een prachtige assist, waarna Frans Capellen in de kruising raak schoot (1-0). Amper bekomen van deze emotie lag in de 48e minuut ook al de 2-0 in de touwen. Op snelheid klopte Frans Capellen zijn directe tegenstander, waarna hij andermaal de bal snoeihard in de bovenkruis roste (2-0).
Kort daarop bracht Peter Drenth C. E. C. weer terug in de wedstrijd toen hij in de 52e minuut doelman Jelmer Timmer in de verre hoek het nakijken gaf (2-1).

Wessel Buning "kilt" C.E.C. Zuidwolde leek even van slag, doch dit was van zeer korte duur. Zes minuten na de treffer van Peter Drent liet Wessel Buning doelman Gerben Springer volstrekt kansloos. In de verre hoek scoorde hij strak de 3-1. Kort na de 3-1 scoorde Frans Capellen in de 59e minuut met een prachtige lob de 4-1. In het resterende halve uur lag C.E.C. volledig groggy tegen de mat en had het uitsluitend aan hun assistent-scheidsrechter te danken dat 3 glaszuivere goals van Zuidwolde werden afgekeurd. Eindstand 4-1.

Opstelling Zuidwolde
Jelmer Timmer, Leon Schoemaker (Martijn van Meurs), Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman, Steven berghuis, Gerald Kreuze (Robin Steenbergen), Mathijs Capellen, Wessel Buning (Anne Klein), Frans Capellen, Peter Nijboer, Bastin Steenbergen

Man van de wedstrijd: Frans Capellen